Alla inlägg den 28 april 2015

Av Åsa Persson - 28 april 2015 20:11

Vet inte var man ska börja.... Det jag vet är att jag och mamma har fått en underbar resa tillsammans. Som vi kommer minnas länge. Vi var 48 resenärer på bussen , jag var dock inte yngst men jag trivdes bra. Ett glatt gäng från Stockholm , Skåne och Blekinge. En underbar busschaufför Irene och en jättehärlig och underbar reseledare Susanne gjorde denna resa fantastisk för oss. Jättegoda middagar trerätters på kvällarna så man knappt orkade röra sig.

En rundvandring i Bremen blev det extra tid till för vi var där så tidigt på tisdag kväll innan middagen på kvällen.

I Amsterdam bodde vi på ett hotell nästan ute vid flygplatsen fina rum men lite hårda sängar. På torsdagen blev det en tur inne i Amsterdam först en kanaltur sedan fick vi egentid att stossa runt i denna vackra stad.

Fredagen tillbringades i keukenhof en fantastisk park med en av största parkerna i världen med 4.5 miljon tulpaner i 100 olika varianter och flera miljoner nacsisser pärlhyacinter påskliljor mm. Årets tema var van Gogh. Här jobbar 100 under de 8 veckor de har öppet och resten av året 30 då de gräver upp och planerar för nästa så det inte ska lika dant ut.

Lördagen var det dags för årets blomsterkarnevalen 4 mil från leiden till hararlem årets tema 200 år som kungadöme.

Innan hemfärd en ny Kanalfärd med många små hus kanalens vattennivå 1.5 m

Sista natten sov i Tyskland på ett mysigt hotell med även där en trerätters middag. Vestersteede.

Kommer minnas denna resa mycket länge och idag har jag planterat en del av mina inköp. Tack alla som var med på denna resa och jag hoppas att jag kommer träffa er igen. Jag kommer varje fall att åka tillbaka igen någon gång.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards