Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Åsa Persson - 10 maj 2015 19:56

Igår kväll var det dags för semifinal 3-5 hemma match för oss IFK - Ystad. Kändes lite oroligt i magen inför matchen, en känsla att det skulle bli en tuff match. Matchen var tuff och det började ju inte så som man ville. Tanken att vi skulle åka på förlust tio min in i matchen gjorde mig nästan gråtfärdig, fattar inte att man kan brinna så mycket för ett lag men så är det. Varje gång de springer in inför en match så får man gåshud en lyckokänsla för alla dessa brandgula hjärtan. Som tur är så vände matchen i 17:e minuten. I 27:e minuten hände något att jag och min granne bredvid skrek rakt ut så de nedanför vände sig och skrattade och Peter sa bara lugnt att vi skulle lugna oss lite grann. Man lever in sig i matchen så mycket att man knappt kan titta de sista minutrarna eller sitta still. Till sist så vann vi IFK med 24-16 och nu står det 2-1 i match nästa spelas på tisdag och då hoppas vi att vi vinner nere i Ystad. Annars blir det ännu en sista match nästa helg. Allingsås är redan klara för final uppe i Göteborg den 24 maj. Och vi hoppas så klart vi oxå kommer dit så klart.

Köpte mig en ny tröja igår.

Av Åsa Persson - 10 maj 2015 18:47

I fredags var jag nere i blomsteraffären här i Bromölla och hittade då denna blomma och fick svaret på namnet på den. Frågade många på bussen men ingen visste vad den hette. Den finns i kruka och snittblomma. Köpte en till mig själv som nu står i växthuset, min lilla ap hjärna som namnet var.

Av Åsa Persson - 10 maj 2015 17:20

Idag åkte vi ner till Degeberga och besökte trädgårdsmässan på bygdegården. En jättemysig park med underbar natur runt om. Blev lite perenner med hem. En studentnejlika , 2 ckokladblomster och en paprika.

Detta lilla torp fick man besöka som är från 1793.

På vägen hem körde vi inom eko och köpte gödning till gräsmattan och lite pelargoner så det få bli en planteringsdag i veckan. Funderar på att sätta potatis oxå sedan måste de andra fröna ner och även alla dahlior i jorden.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards