Alla inlägg under juli 2015

Av Åsa Persson - 15 juli 2015 21:07

Av Åsa Persson - 15 juli 2015 20:52

ligger i soffan och njuter av ett glas rosé. Lite mör i kroppen men vad gör det för vårt uppdrag är snart klart .... har ju bara en gavel kvar att måla. Jag tycker det är kul och avkopplande att måla faktist. Har målat garage och gavlarna på huset kommer bli kanon. Men nu vill jag fortsätta att fixa. Har en lastpall som jag funderar på att måla och göra som en växtvägg av. Får se vad det blir. Kanske ni kan hjälpa mig med lite idéer ? Det är kul att fixa och dona till hösten tänkte jag ta itu att måla i hallen göra det lite ljusare och sedan förstora lite av mina bilder som jag fotograferat och göra ett kollage på en vägg.

Av Åsa Persson - 14 juli 2015 22:29

igår körde vi till kiviks marknad och mamma följde oxå med dit. Lagom med folk första dagen på marknaden av tre. Solen sken och det var perfekt väder. Vi träffade 2 från vår Hollands resa som jag o mamma gjorde i i våras och det var kul att snacka lite minnen och blommor. På tal om blommor så var det faktist en kille från Amsterdam som stod och sålde blommor från sin bil superhärlig kille , man fick välja mellan 2 olika lådor och så plockade han då ihop dessa lådor till sina kunder. Han snackade över en mikrofon så han bjöd på sig samtidigt. Jag valde en på 300 kronor fanns även för 500.

Av Åsa Persson - 12 juli 2015 18:56

sitter och äter jordgubbar och njuter av tillvaron. Nu har det gått tre veckor av semestern och börjar gå in på den sista. Vädret har väl inte varit det bästa men det får man ju ta. Vi fick varje fall en veckas sol i Turkiet. Har varje fall hunnit koppla av och har hunnit läsa 4 böcker redan. Idag åkte vi in till Karlshamn och åt lunch på vägga rökeri. Lika gott som vanligt samt lila mycket folk.

Hoppas sista veckan inte går för fort så man kan ta det som det kommer och njuta av livet. Får väl se vad som händer har lite planer på gång varje fall. Ha en skön söndagskvällmina vänner där ute.

Av Åsa Persson - 9 juli 2015 21:07

Eftersom regnet öst ner nästan hela dagen så blev det lite bak idag. Chokladbröd och en björnbärskaka.

Av Åsa Persson - 8 juli 2015 21:49

igår började jag med massage hos Jill så skönt och behövligt. När jag kom hem så gjorde vi oss iordning för en Österlen tur. Lite av en tradition att köra en runda neråt Skåne. Vi började i Kivik för att handla lite olika drycker. Därefter körde vi till Simrishamn och åt en god lunch. Gick en runda och tittade på torget och lite affärer innan fortsatte hem igen. Stannade i Åhus för glass och kaffe och en snabb titt hos Louice på vandrarhemmet.

Idag onsdag vaknade jag vid 8 som vanligt..... Varför kan man inte sova längre när man får och har semester? Men men skönt att bara stiga upp och få ha tidningen för sig själv och äta frukost i lugn ro med fåglarna som kvittrar utanför. Idag blev det en tur till Hästveda marknad. Solen eller ja det var uppehåll när vi kom men sedan öppnade himlen sig och det öste ner. Träffade min bror och barnen där så de var nöjda att de hann åka karuseller innan det börja regna. Tog en fika hos mina föräldrar på vägen hem och hämtade även flädersaften som mamma hade gjort , riktigt god var den.

Tack kära mor för den goda saften.

Av Åsa Persson - 6 juli 2015 21:53

idag har familjen Svensson alltså Caroline o Daniel med barn , Lasse o Ann-Christin och vi tre åkt tåg till Köpenhamn och gått på zoo. Vi hade en superhärlig dag med perfekt väder. Lagom varmt.

Jag blev mycket imponerad av isbjörnarna så fina. Fanns många vackra djur där. Rekommenderar verkligen att åka dit.

Barnen var så duktiga hela dagen. Lovisa fick en överraskning av mig en ansiktsmålning och hon valde Batman , blev så söt.


Tack alla för en trevlig dag.Hoppas vi kan åka dit igen när Gustav oxå blir äldre och vill se alla djur. 

Av Åsa Persson - 6 juli 2015 21:23

Igår var jag och Peter och badade i Sandviken. Så sjukt varmt. Var 29 grader redan klockan 10 på FM. Var säkert 20 grader i vattnet så vi kunde bada några gånger för det var tur för det fläktade inte något alls. Har badat nu i 4 dagar , i fredags så hade vi Lovisa med oss och hon gillade det riktigt mycket. Vi var på hälleviks badet så det var fullt upp med vatten rutschkana mm , enligt Lovisa tyckte hon att vi hade en mysig dag och det var kul att följa med oss. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards