Alla inlägg under augusti 2015

Av Åsa Persson - 16 augusti 2015 20:36

idag fyller pappa 75. Han ville bara ha en middag hemma med barnen med familjer och sedan var hans bror oxå hemma. Det blev varmrökt lax romsås potatis och ärter. Till efterrätt inlagda päron med glass sedan kaffe kakor och tårta som jag hade fixat. En skön eftermiddag med familjen.

Hoppas du har haft en bra och avkopplande dag med oss. Som present från oss kommer vi bjuda ut på en middag i höst.

Grattis min kära pappa. Älskar dig. Hoppas jag får många år till med dej.

Av Åsa Persson - 15 augusti 2015 20:58

idag har vi firat Peters faster Gun 80 årsdag. Igentligen fyller hon i december men hade det i stugan i dag. Ett jättefint ställe nere vid sjön. Var riktigt blåsigt idag så det blev inget bad. Fick en god grillbuffe och sedan glass och bär med maränger och kaffe med kaka.

Av Åsa Persson - 13 augusti 2015 20:50

Nu börjar tomatodlingen komma igång. Plockar i växthuset varje dag. Kommer nog bli en hel del tomater har jag en känsla av. Nästa år får jag nog bara sätta 4 plantor i jorden där.

Snart dags att skörda rödbetor o morötter oxå.

Paprikan är på gång och chilin har jag redan plockat en gång av.

Så härligt att plocka av sitt eget i trädgården.

Av Åsa Persson - 13 augusti 2015 20:27

Oj redan torsdag kväll , fattar inte var tiden tar vägen? Men vad gör det har haft en bra vecka än så länge och kommer nog fortsätta till veckan är slut oxå. I måndags så hade jag mina härliga brorsbarn Hilma och August. Vi åkte bussen in till Hässleholm och åt glass och gick i affärer. Idag så har jag varit hos Caroline , min kära svägerska en stund och hållet henne sällskap. Fick god middag och fika och umgås med Lovisa och Gustav. I helgen blir det kalas med våra familjer och ännu mer mys med alla kära vänner och familjer. Det är så livet ska va. Underbart.

Av Åsa Persson - 9 augusti 2015 14:12

Igår var det en lördag full med aktiviteter. Började med mysig frukost hemma med frallor och läsa tidning när det äskade ute och regnet föll. Vid 12 var vi bjudna till Gustav på ett årskalas. Började med grillad korv o bröd sedan god fika med tårta o kakor.

På kvällen kräftskiva med goda vänner. En härlig lördag helt enkelt.

Av Åsa Persson - 7 augusti 2015 22:15

En dubbel regnbåge när vi cyklade hem från köket ikväll.

Av Åsa Persson - 5 augusti 2015 21:26

Fotograferat lite idag. Händer något varje dag i trädgården så mysigt och härligt. Ikväll åkte jag ut till nymölla och tittade in på trädgårdsrum var jättefint där och är att rekommendera inte så stort men finns både presenter och inom trädgård. Köpte tre perenner.

Av Åsa Persson - 3 augusti 2015 17:36

Igår så hände något som gjorde mig både arg och ledsen.....enligt mig så gör man inte så mot någon. En tog mig på magen och skrattade och sa behöver nog bantas här..... Alltså jag bara undrar. ??????? Jag ligger kanske 1 -1.5 kg plus men vad gör det hoppar väl upp och ner under sommaren när man äter lite extra gott. Inte lätt att gå ner heller när man är diabetiker men hallo om jag trivs och mår bra varför ska andra bry sig då? Jag vet att träningen inte varit på topp den senaste tiden men det kommer bli ändring på det nu när jag ska börja med golfen igen efter 3 års uppehåll. Att folk kan komma med sådana kommentarer det GILLAS INTE även om man känner varann eller ej. Man gör inte så bara.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards