Alla inlägg under januari 2016

Av Åsa Persson - 8 januari 2016 19:19

Då har jag varit ledig en vecka nu, har varit så skönt har inte längtat till jobbet alls. Har fått sköna dagar här hemma oxå. Har passat Lovisa några timmar nu idag och igår då Caroline skolat in lilleman på förskolan. Det gick kanon och ville inte gå hem. Jag och Lovisa har pysslat och mycket annant kul myst i soffan och fått många spontan kramar. Idag när jag skulle köra hem öppnade Lovisa dörren efter mig och kallade på mig igen .... Jag älskar dig Åsa sa det lilla livet denna underbara prinsessa man blir ju bara lycklig att få umgås med dem. Är så glad att jag har sådan härlig svägerska o svåger med barn.

Har snöat både idag och igår mest idag så jag fick skotta snö när jag kom hem. Har fixat lite här hemma när jag var ledig. Bakat till August kalas imorgon fixat hans presenter och bara njutit av tillvaron. Ligger på soffan nu efter ätit tacopaj och njuter av ett glas vin. Tänk om kunde varit ledig några dagar till.? Så skönt det hade varit , men imorgon då är det jobb igen. Trevlig helg mina vänner.

Av Åsa Persson - 5 januari 2016 21:54

Igår kväll gick vi till en härlig kvarterskrog och åt. De hade en hederlig husmanskost. Östgötakällaren hette stället, verkligen att rekommendera om ni ska äta i Stockholm. Peter åt sniglar till förrätt och wienersnitzel med kapris till varmrätt, själv åt jag vitlöksbröd med en tomatsalsa och varmrätt hjortgryta med kantareller potatismos och rårörda lingon. Så underbart gott.

Idag gick vi en runda på gamla stan och ner till Hötorget i saluhallen innan vi tog tåget hem klockan 14,20. Allt funkade perfekt var bara en kvart sena. Nu ligger jag på soffan och tänker tillbaka på några härliga dagar med min kära Peter. Vi har tagit dagarna som de kommit och bara njutit av god mat o dryck. Är ledig några dagar till innan det är dags för jobb på lördag. Peter börjar på torsdag. Imorgon är det kalas för min kära svägerska. Sedan blir det att plocka ner julen , kasta ut granen. Tack min kära Peter några härliga dagar. Älskar dig så mycket. Puss och kramar.

Av Åsa Persson - 4 januari 2016 16:52

Av Åsa Persson - 4 januari 2016 16:51

Idag har det blivit lite shopping för oss. Åkte först ut till Solna och besökte det nya shoppingcentret mall of skandinavia , det var inte ens uppbyggt när vi var där för tre år sedan då vi tittade på Bruce. Därefter åkte vi tillbaka och gick lite inne i centrum och besökte en affär som kommer bli en favorit .

Fortsatte sedan ner till vårt favoritställe för lite kaffe och efterrätts buffé på Berns.

Blev promenad tillbaka genom Kungsträdgården och NK och deras underbara julskyltning innan vi nu sitter på en bar och kollar hockey VM med en öl och ett glas vin.

Av Åsa Persson - 3 januari 2016 16:46

Idag gick vi ner till Slussen efter en god frukost. Tog båten över till Skansen och gick där några timmar. Ingen marknad som vi hade läst men det gjorde inget kollade in djuren och gick sedan in på akvariet och tittade på ormar och alla andra. Vi fick klappa en orm och en spindel om vi ville tog då ormen som val. Kändes lite läskigt men gjorde det ändå.

Därefter gick bort till ABBA museum och det var fantastiskt vi fick köpa till en typ audioguider och kunde lyssna på rundan vi gick där.

Man kunde sjunga och dansa där oxå helt galet häftigt Peter sjöng en sång så nu får vi se om det blir något kontrakt. Hihi.

Av Åsa Persson - 3 januari 2016 16:30

Igår åt vi en supergod middag på Exit louge perfekt nära vårt hotell scandic malmen bara korsa en gata. Vi började med förrätt toast Skagen och hummersoppa , vi delade på det och det var nog den godaste hummersoppa som vi hade ätit. Därefter beställde Peter röding med risotto och jag åt entrecote med rödvinssås och bea. Oj säger jag bara köttet bara smälte i munnen så underbart gott. Rekommenderar verkligen denna restaurang på söder.

Avslutade kvällen sedan i baren på hotellet och drack lite öl och mojito . Träffade några trevliga stockholmare som vi började snacka med golfare oxå som vi.

Av Åsa Persson - 3 januari 2016 08:50

Vilken utsikt man har för en drink helt underbart. Stockholm bästa utsikt från skrapan.

Av Åsa Persson - 1 januari 2016 19:48

Igår var det nyårsafton. Jobbade på dagen till klockan 17, sedan gjorde jag mig iordning att fira in det nya. Vi var i Åhus hos våra nära vänner familjen Bodin även en annan familj var med. Vi var 6 Vuxna och 3 barn totalt. Blev en lugn kväll med en underbart god tre rätters middag. Avslutade med raketer klockan 12 innan vi åkte hem för det var arbetsdag för mig idag oxå. Tack för en mycket trevlig nyår fest. Kram ni är underbara.

Har varit en bra dag på jobbet och nu håller jag ledigt i en vecka. Ska bli så skönt. Ligger på soffan och slappar efter delat en pizza med min älskade man. Igår hade vi treårig förlovningsdag. ??. Nu ska vi ha några sköna dagar framför oss och bara njuta. Älskar dig. Gott nytt år alls vänner.