Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Åsa Persson - 1 januari 2017 18:24

Fattar inte var detta år tog vägen bara flöt på så fort så känns att man inte hänger med. Men det hände ändå endel under året. Året började väl inte helt ok med förkylningar med följd av öroninflammation som blev en dubbel penicillin kur innan man blev frisk. En ny SM seger för laget i mitt hjärta IFK Kristianstad andra året i rad nere i Malmö i maj. Trevlig fest med 70 talstema hos goda vänner. På midsommardagen fick vi äran med nära vänner få uppleva Bruce Springsteen på Ullevi , en magisk konsert under 4 timmar. Hoppas man får uppleva detta igen. Vi hade väl inget vidare väder på sommarsemestern här hemma så vi hade en skön vecka på Skiathos en helt underbar ö i Grekland. Vi fixade till här hemma och byggde soldäck på baksidan samt nya fönster och dörrar. Hösten gick väldigt fort då jag hade sen semester. Mamma fyllde 70 i september. I november var vi i Warszawa med goda vänner under en weekend. Året slutade väldigt härligt fick nytt jobb på ett demensboende i Åhus som kokerska. Detta gjorde att jag var ledig under julen som jag fick fira med mina närmaste kära familjer.
Hoppas 2017 blir ett givande år. Med många nya fina minnen , att jag kommer få nya fina arbetskollegor och kommer trivas på mitt nya jobb, Vi kommer få vara friska. Ser framemot sommarbröllopet i juni som vi ska få gå på och fira nära vänner. Mycket kärlek och lycka.????. Umgås med nära och kära.
Ska försöka börja träna och hoppas på många fina golfrundor under året.

Av Åsa Persson - 1 januari 2017 17:26

Då har nyårsdagen 2017 inkommit. Hade en mycket trevlig kväll igår nyårsafton hemma Susanna och Mats, vänner till Louice och Johnny nya vänner att lära känna alltid trevligt. Vi var totalt 14 vuxna och 10 barn. Vi hade delat upp uppgifter så alla hjälpte till med maten. Till förrätt var det en laxtartar. Varmrätt var det grillad kyckling, fläskfilé och potatisgratäng med sallad och en svampsås. Och till dessert blev det en pannacotta med jordgubbsspegel en kladdkaka med grädde samt en mjölkchokladchesscake, desserten hade jag och Louice hand om. Var supergott allt ihopa. Mjölkchoklad chesscake hade jag inte gjort innan men blev väldigt populär. Kvällen / natten blev sen så klockan var väl närmare 03.15 innan vi kom i säng. Inte många timmars sömn precis.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards