Alla inlägg under oktober 2011

Av Åsa Persson - 30 oktober 2011 20:29

Vaknade tidigt i morse, typiskt när man får sova. Men det klart fick ju en extra timme inatt när vi skulle ändra klockan till vintertid. Har varit ledig från jobbet idag då jag jobbade min söndag för två veckor sedan så jag har har haft en riktigt skön födelsedag med min kära Peter. Fick ett par snygga skor av Peter i fredags som jag fick välja själv och imorse när han hade varit och köpt frallor till frukost kom han med 10 röda rosor och choklad. Han är så omtänksam min kära vän , vad skulle jag gjort utan honom.    

Annars har vi haft en härlig dag , vinterstädat klart i trädgården , varit på kalas hos Felicia som fyllde 17 förra helgen och bara njutit.

Sedan vill jag tacka på alla mina vänner som har gratulerat mej på facebook idag glad att jag har er. Många kramar till er.  

Av Åsa Persson - 26 oktober 2011 17:54

 

 Idag har min älskade sambo födelsedag. Ska fira honom på Bellas Place ikväll , jag , Peter och hans föräldrar.

Blev ingen frukost på sängen i morse men lite paket i em när jag kom hem istället. Jag hade köpt en snygg tröja och en herrparfym David Off. Det var han verkligrn värd min älskade. Hoppas du får en trevlig kväll puss och kram till min Peter.      

Av Åsa Persson - 23 oktober 2011 19:24

Då var det äntligen söndag och man har jobbat fyra dagar nu. Ska bli så skönt att va ledig 2 dagar nu. Imorgon ska jag till frissan sedan ska jag köra in till stan och prova arbetskläder.

Ikväll överraskade Johannes med att göra pannkakor när han och Peter kom hem från badhuset. Riktigt goda , Johannes gillar att hjälpa till i köket och vi brukar baka ibland när han är hos oss. 

Av Åsa Persson - 18 oktober 2011 21:57

I Torsdags fick Peters bror Daniel och Caroline en liten flicka, Lovisa. Ikväll fick vi äran att få hälsa på dem. En så söt liten tjej.Själv fick jag mata denna lilla goa tjej och hon tittade ett så lurigt vis på mej så man blev helt såld. Lovisa kommer verkligen bli en underbar tjej som man redan tycker om även hon bara är 5 dagar gammal. 

Av Åsa Persson - 11 oktober 2011 20:22

   I helgen hade vi besök från våra vänner som vi träffade i Turkiet i somras.Kändes som det var igår vi träffade dem senast. Det är så härligt när man träffar sådana härliga människor , som man aldrig har träffat innnan men man blir goda vänner med direkt , som man alltid hade kännt varann. .

Blev många minnen från Turkiet som kom upp på tapeten. På lördag kvällen njöt vi av en god middag på Bellas Place. God mat och härlig personal i häftig miljö.

Längtar till vi träffas snart igen.



 
Av Åsa Persson - 6 oktober 2011 20:33

Tittade även ikväll på Niklas mat på teve och idag  var han i Köpenhamn och gjorde smörrebröd. Jag jobbar själv med mat och skulle gärna vilja göra något nytt och blev väldigt inspirerad när jag såg detta, hade varit kul att få va hos Ida och lära sig detta. Ida var så härlig på något vis denna 73 åriga dam , man blev glad på något vis.

Kanske man skulle drömma lite til och ta chansen och lära sig något nytt.... kanske i Köpenhamn??????  

Av Åsa Persson - 4 oktober 2011 21:13

Äntligen fick jag va ledig idag efter jobbat helg.Visserligen var jag ju ledig förra torsdag och fredagen. Då blev det både zumba och esyline pass plus ett tag i trädgården så jag somnade med duktigt mycket värk i kroppen.....inte bra at ta ut sig på det viset hoppas jag har lärt mej något av detta.

Ifredags kväll var vi Karlshamn och lyssnade på komikern David Bartra. Många härliga skratt blev det i hela 1 timme och 45 minuter.


Idag har jag umgåtts med mina syskonbarn Hilma och August och med svägerska Ia. Alltid lika trevligt som det brukar. Ikväll fick jag äntligen min gardin färdigsydd. , Som min kära sambo sa när jag skulle börja sy på symaskinen : så det ska bli snack med maskinen ikväll igen ... så blev det inte som ovanlighets skull,  så funkade det helt perfekt.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards