Alla inlägg under oktober 2012

Av Åsa Persson - 30 oktober 2012 21:13

Tack min käraste för dessa fina blommor jag fick idag på min födelsedag. Fick även biljetter till Sannas julkonsert. Tack även till alla mina vänner som har gratulerat mig på facebook blev riktigt glad och rörd. Har haft en trevlig dag på kursen i
Lund och det bästa var att svenska landslaget i handboll var på samma ställe.....alltså på hotellet.

Av Åsa Persson - 29 oktober 2012 21:40

Imorgon fyller jag 39 år. Ok ett år närmare 40. Kommer jag få en 40 årskris? Vet inte kanske? Om jag får det så har jag redan börjat.... Redan fått några få gråa hårstrå. Så idag efter att jag hade varit hos frissan så åkte jag och köpte hårfärg. Blev riktigt bra. Nu sitter jag och tittar på SOS barnbyar från Ghana. Man blir så rörd av att se alla barn som har det svårt. Skulle så gärna vilja hjälpa dem på något sätt.

Av Åsa Persson - 29 oktober 2012 17:18

I lördags var det klubbmästerskap i karate för Johannes. Hans andra tävlig och det gick bra. Kom på tredje plats.Bra jobbat Johannes och grattis till 3:e pris.

Av Åsa Persson - 24 oktober 2012 18:06

recept:

175 grader 40-50 minuter.

4 ägg ,4 dl socker, 4 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver, 2 tsk bikarbonat, 2 tsk kanel, 0,5 dl olja, 0.5 kg rivna morötter.


Glasyr:

1pkt philedefiaost, 300 g florsocker, 150 g margarin, 1 msk vaniljsocker.

smält margarinet och låt svalna blanda sedan i ost och florsockret i en bunke.

Av Åsa Persson - 14 oktober 2012 18:31

Söndagkväll redan. Helgen går alldeles för fort.Fattar inte var tiden tar vägen????


Idag har vi bara haft en skön slappedag, i eftermiddag var vi hos min farfar och hälsade på. En härlig person med många minnen och upplevelser som han har varit med om.Kul att få höra honom berätta om hans liv.Tog sedan en snabb fika hos mina föräldrar innan vi åkte hemåt för att laga middag. Wokade grönsaker med kyckling.


Igår efter kalaset så var jag och Peter på handboll. IFK Kristianstad- GUIF. Vilken match det blev. IFK låg under med 8-15 i paus. När matchen var slut så hade IFK vänt matchen och VANN med 24-22 detta hände på 15 minuter. Detta trodde man aldrig i paus.En makalös match.


I Fredagskväll var jag med Peter och hans kollegor och tittade på Cats. Yes det var andra gången för mig på en vecka men ärligt så tyckte jag nog att den blir bara bättre o bättre. Nu satt vi där nere i fredags så man fick kanske en annan inblick i den och sedan visste jag ju vad som skulle hända oxå. Men jag tycker den är fin med fin sång och dans.


Av Åsa Persson - 13 oktober 2012 18:56

Idag är det lilla lovisas födelsedag. Och i eftermiddag var det kalas. Lovisa var lika glad som vanligt med många paket runt sig. Lite förvånad när vi sjöng för henne samtidigt som hon fick smaka på sin tårta.

Av Åsa Persson - 13 oktober 2012 18:48

Några höstbilder. Det har varit de första frostnätterna denna veckan med -3 grader.

Av Åsa Persson - 6 oktober 2012 22:09

Bilder på oss från kristianstads teater från puasen på musicalen cats.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards