Alla inlägg under juli 2015

Av Åsa Persson - 31 juli 2015 21:43

idag har jag nog köpt de billigaste skorna på en rea. Betalade endast 25 kronor. Kommer nog inte hända så många gånger till. Kanske inte de snyggaste men ändå.

Av Åsa Persson - 30 juli 2015 20:20

för en gångs skull så har det inte regnat idag.... Som det har gjort nu några dagar riktigt trött på det. Även man jobbar så är det ju ändå trist med kasst väder blåsigt kallt och regn bara 13-15 grader varmt inget sommar väder precis. Ikväll tog jag chansen och fick gräset klippt. Så nu ser det vettigt ut igen. Att det kan göra så mycket om gräset är klippt eller inte. Efter klippningen tyckte Peter vi var värda en glass så vi åkte in till Sölvesborg och köpte glass på båten. Avslutade utflykten med kaffe hos svärföräldrarna i Valje.

Av Åsa Persson - 26 juli 2015 21:15

Ok då har jag jobbat en vecka nu efter semestern och även första jobbhelgen. Har varit på Allögården i helgen och jag blev verkligen välkomnad av alla mina pensionärer även med kramar från några och det känns verkligen bra att man varit efterlängtad. Tog med mig lite hortensior från trädgården idag och satte på borden och det blev populärt.

Igår kväll så var vi barnvakt till Lovisa och Gustav för de kära föräldrarna skulle på galaj i Åhus med vänner. Peter hade redan kommit dit när jag kom från jobbet , möttes av Lovisa av stor kram. Härligt. Blev lite bus med barnen innan läggdags för lilleman Gustav . Sedan skulle Peter och Lovisa hämta pizza innan mer bus och lek. Innan de åkte, Lovisa - jag älskar dig Åsa . ? underbara barn jag älskar er oxå kan ju inget annat. Därefter skulle det lekas med dockor,blåsbubblor , lekstugan och lite mys innan det var läggdags även för Lovisa. En underbar kväll med underbara människor som jag älskar.

Av Åsa Persson - 23 juli 2015 21:49

idag när jag kom hem från jobbet tog jag itu med tyget som Caroline hade fixat. Har lovat att sy gardiner till lekstugan åt Lovisa. Gick riktigt bra och symaskinen ville som jag för en gångs skull. Blev både längder och en kappa. Kommer bli kanon med gula gardiner som är Lovisas favoritfärg.

Nu ska jag bara stryka dem oxå sedan är de klara. Kul att få hjälpa till det är bara roligt.

Av Åsa Persson - 19 juli 2015 15:01

Av Åsa Persson - 18 juli 2015 21:27

Imorse bestämde vi oss för att ta tåget till Köpenhamn för att njuta nu det sista på semestern , vi börjar ju jobba på måndag igen. När vi kom dit kl 13 så tog vi en cykeltaxi ner till nyhavn och åt en god lunch. Mys. Har haft en härlig eftermiddag i staden med god och strosat på Ströget och tittat på folk tillsammans med en god öl och cider.

Älskar Köpenhamn är så perfekt bara att ta tåget och efter 2 timmar är man där.

Av Åsa Persson - 16 juli 2015 21:16

nu idag så blev målningen klar. Klart vi har bara målat en gång men vi hoppas att det räcker. Vi fick hjälp av svärfar och det är vi glada för. Vi började i måndags med att tvätta garaget och målade sedan tisdag och onsdag och nu idag sista gaveln. Blev kanon.

Bild före målning.

Bild när det är klart.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards