Alla inlägg under juni 2012

Av Åsa Persson - 30 juni 2012 18:33

Nu är mitt föräldrahem sålt.Det känns sådär samtigt skönt för mina föräldrar för nu kan de få njuta av livet och hitta på roliga saker. Lite tråkigt att det inte går vidare i släkten.

Jag har haft endel drömmar innan att ha det som bo på lantgård och en gårdsbutik men det blev bara en dröm.....

Nu är det andra som ska föra det vidare och jag önskar dem lycka till.

Av Åsa Persson - 27 juni 2012 21:21

Har haft en härlig ledig dag från jobbet. Bara tagit vara på dagen. Varit ute i Mjällby och handlat. Blev lite nya blommor och lte annat. Jag gillar att handla i mindre affärer ibland inget fel på stoa varuhus men det är själva charmen med att få gå i den lilla affären och bara va. Förmodligen att det är så för man är uppfödd på landet där det fanns 2 st affärer faktist. I den ena fick man t o m handla över disk och det händer ju inte precis idag i detta stressiga land.


Nu sitter jag bara och njuter av kvällen efter ett supehärligt spinningpass. Även kroppen känns helt slut så mår jag så jäkla bra och det är helt underbart.


Nu längtar jag bara till semestern ska komma.Ska bara ta det lugnt och bara njuta av solen........

 ............ ?????          om den nu kommer?  

Av Åsa Persson - 25 juni 2012 20:42

Köket blev ju klart för en vecka sedan men tyvärr funkar inte diskmaskinen. Man bli så så less och arg. Vi skulle testa den i onsdags kväll. Den drog in vatten men det blev för mycket och larmade om fel och drog ut allt igen. Vi provade 2 ggr men inget funkade. Peter ringde till service killen och han var här och kollade. Troligtvis trodde han att det var ett kretskort som var trasigt. En helt ny maskin som inte funkar.Aldrig använd.....Peter snackade med dem vi köpt köket från men han tyckte INTE att vi skulle få någon ny var ju bara att serva den enligt honom. En ny maskin som vi inte kan använda som var trasig när den kom blir riktigt arg. Kommer inte köpa något mer på det stället en sak som är säker.

Av Åsa Persson - 21 juni 2012 22:36

Imorgon är det midsommarafton. Fattar inte var tiden tar vägen. Jobbar 4 veckor till sedan är det semester.Har haft en bra dag på jobbet idag mycket att göra men ändå i ett lagom tempo.

När jag kom hem från jobbet hade Peter börjat grilla och det gillades. Vi tog vara på den fina kvällen och satt ute och njöt av kvällssolen med ett glas vin.

Imorgon blir det att fira midsommar i Åhus med goda vänner. Trevlig midsommar till alla mina vänner. Kram   

Av Åsa Persson - 19 juni 2012 22:06

Då var dagen kommen då köket blev helt klart. Tack till ALLA duktiga killar, PN golv och kakel som har gjort grovjobbet plus alla andra oxå.Sitter nu och njuter av jordgubbar och ett glas champagne och är så lycklig.

Nu ska det lagas mycket god mat och även testa nya rätter som jag inte riktigt vågat förrut.Är ledig imorgon och då skajag bara njuta av tillvaron och dessutom får jag sovmorgon.



        

Av Åsa Persson - 17 juni 2012 20:33

Då är snart allt klart imorgon kommer elelktrikern och på tisdag ska fläkten komma på plats. Så härligt skönt att det snart är riktigt klart. I helgen har vi satt in endel på plats. Vi är så nöjda.




         


Sista bilden är på vår nya matplats där vi hade teverummet förrut.

Av Åsa Persson - 7 juni 2012 20:40


 

       Lite bilder från dagen. Alla skåp har nu fått lådor och handtag på plats. Nu är det kakel och golv snart på plats. Imorgon kommer troligtvis rörmockaren och sedan är det dags för elen att komma på plats.

Av Åsa Persson - 5 juni 2012 20:58

   

  Tapeter bakom en vägg som jag tyckte va häftig men Peter hade inte samma uppfattning som jag i det fallet.

Bild på väggen där fönster fanns innan mot den nya dörren.


       Början på insättning av skåp och bänkskivor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards