Alla inlägg under augusti 2012

Av Åsa Persson - 30 augusti 2012 16:16

Vaknade utvilad i morse vid halvtio. Åkte att handla lte mat som jag kunde tillaga till Caroline och Lovisa skulle komma. blev en köttfärsgratäng. Under tiden jag lagade mat så kom världens åksväder.Höll nog på över 1 timme. Blinkade till 1 gång men blev inget strömavbrott som tur var. Jag gillar inte åska alls särskilt inte på nätterna men idag var jag lugn även som det kändes att det var riktigt nära. Man ska nog ha respekt ändå mot detta oväder.

Var en trevlig stund med Caroline och Lovisa , alltid  kul att träffas . Lovisa var lika glad som vanligt och åt gärna av smörgåsrånen som jag hade köpt till henne.


Ikväll blir det ett esylinepass på opengym. Har inte tränat på en vecka så man längar dit nu.  

Av Åsa Persson - 26 augusti 2012 17:33

Idag har jag och mina föräldrar varit på trädgårsdag på Bäckaskogsslott.Mycket trevlig tilställning med många fina blommor. Blev lite inköp idag som jag och Johannes har planterat i em och nu har vi en äppelkaka i ugnen.

Av Åsa Persson - 24 augusti 2012 21:08

Idag är det vår 10 årsdag. Många fina år av kärlek. Fick dessa fina blommor av Peter när jag kom hem från jobbet ikväll. Vi åt en god middag tillsammans och njöt av kvällen framför teven. Tack för alka fina år. Älskar dig. Puss och kram till dig.

Av Åsa Persson - 23 augusti 2012 19:16

Då är det fredag imorgon och jag har jobbat en vecka efter semestern. Känns skönt att börja jobba igen och pensionärerna hade saknat mig,  känns skönt för det är ju bevis att de trivs med mig och jag trvs ju med dem.  

Av Åsa Persson - 20 augusti 2012 21:52

Sista helgen på vår semester började vi med ett träningspass och en runda på trädgårdsdagen i Sölvesborg innan vi åkte iväg.... på ett mysigt dygn på Polenfärjan KARLSKRONA-GDYNIA.  

Färjan lämnade Karlskrona klockan 20.00 på lördagkvällen. Vi åt en god middag  och hade en trevlig kväll på discot frampå småtimmarna. Klockan7.45 på morgonen nådde vi Gdynia. Vi åt en god frukost och fick sedan oss en skön helkroppsmassage på spa på båten och bada i bubbelpoolen. Det fanns några härliga duschar där som hade olika program från vår till vinterdusch, från kallt till riktigt varmt med fågelkvitter i bakgrunden till ljud från höststormar, galet häftigt. På eftermiddagen njöt vi friheten innan  vi kom hem till Karlskrona igen klockan 19.


Tack för en trevlig och härlig helg min kära. Denna helgen firade vi vår 10 årsdag som igentligen är den 24 Augusti men vi tog chansen och firade några dagar innan. Hoppas vi får många fina år tillsammans för Jag älskar dig Peter. 


   Tack för alla fina år. Älskar dig puss och kram

Av Åsa Persson - 16 augusti 2012 22:17

Idag så har mina föräldrar mjölkat sina kor för sista gången. Det finns bara 2 kalvar kvar som de ska sälja. Nu är de lediga och slipper stiga upp tidigt varje morgon att jobba.jag är glad för deras skull att de ska få ha det bra nu och att de ska få njuta av livet.  


Vi har varit på hälleviksbadet idag och njutit av sol och bad. Vi har haft tur denna veckan för vi har fått bada tre dagar denna veckan. Ikväll var vi hemma och firade Pappas födelsedag ,72 år.

Av Åsa Persson - 10 augusti 2012 21:58

Det blir vackert även av regn....

Av Åsa Persson - 8 augusti 2012 21:43

Idag tog vi oss en tur till Malmö och besökte Slottsträdgården.En mycket vacker trädgård som John Taylor är ansvarig för.( John har varit med i trädgårdsfredag på teve förrut).Vi gick en runda och träffade på John som hade en visning för några damer och bjöd oxå in oss till sin berättelse av trädgården. Han menade på att alla var välkomna. Redan där fick man ett förtroende för honom som person. Han berättade att han hade börjat den 2 februari -97 i den trädgården och det hade varit mycket grävande i början innan det börja hända något. Det fanns folk som kom och undrade om det fanns snittblommor att köpa i plantskolan och då gav han dem en sax och bad dem själva plocka sina blommor och sedan betala efter hur stor bukett de hade plockat. Folk blev förvånade över detta men det kom fortfarande äldre personer och gjorde så än idag och han menade på att det var kanske enda gången den dagen som personen pratade med någon och då hade han ju glatt en person den dagen. Det fanns många praktikanter som hjälpte till i trädgården, det kunde va allt från studenter till folk som behövde komma ut och göra något rofullt ett tag ett par dagar i veckan.Tänk att få vara där och hjälpa till vilken dröm och man hade garanterat lärt sig mycket. Man kände sig verkligen välkommen i den parken. John pratade om färgställa rabatter gillade inte att sätta färger efter  t ex fotbollslag utan det skulle blandas. man bestämde själv över sin egen trädgård av vad man gillade i det läget. Vi avslutade med en fika i cafeet innan vi körde vidare i Skåne.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards