Alla inlägg under juni 2016

Av Åsa Persson - 26 juni 2016 21:02

Idag efter intagit frukost på hotellet åkte jag och Peter till botaniska trädgården. Lite små disigt regn i luften så gick vi runt några timmar , en vacker trädgård med många olika rum. Började i växthuset och fortsatte sedan ute , tog oxå en fika i parken.

Av Åsa Persson - 26 juni 2016 20:52

Då var dagen då äntligen kommen då vi skulle åka upp till Göteborg midsommardagen. Vi körde vid nio och var uppe vid tretton tiden men fick vänta på hotellrummet eftersom det var fullbokat och de hade mycket att göra. Vi träffade Louice och Johnny kl 2 och åt brunch på en italiensk resturang jättegott. Fortsatte mot avenyn och satt några timmar i trädgården och njöt av solen och goda drinkar. Kl 19 gick vi mot Ullevi vi och 62676 andra för att se bossen Bruce Springsteen.

Konserten började en kvart senare vad som var tänkt men sedan var det fullt ös i 3 timmar och 58 minuter.

En helt magisk underbar konsert hoppas verkligen att vi får möjlighet att se honom igen. Tack Louice och Johnny o Peter för en oförglömlig kväll. När konserten var slut så gick vi med strömmen mot vårt hotell.

Av Åsa Persson - 26 juni 2016 20:31

Jobbade på dagen.slutade klockan fyra sedan firade vi i Åhus med vänner. Blev en lugn kväll då vi skulle upp tidigt.

Av Åsa Persson - 22 juni 2016 21:32

Ikväll spelar han i Köpenhamn , längtar så till lördag. Till Bruce Springsteen i Göteborg. När jag körde hem från jobbet ikväll så spelade jag för fullt i bilen och följer nu min vän som lägger ut lite på bilder. Hoppas ni får en magisk kväll i Köpenhamn.
Ikväll blev det en nio håls runda på golfklubben efter sill och nypotatis och så avslutade vi med glass innan hemfärd för att nu titta på fotboll Sverige- Belgien i EM sista matchen om vi förlorar ikväll . Men vi hoppas ju på seger så klart. Imorgon ledig sedan på fredag jobb och på kvällen midsommar firande i Åhus med goda vänner.

Av Åsa Persson - 6 juni 2016 21:41

Idag nationaldag 6/6. Har haft semester idag och ledig fre-söndag , fyra dagar lediga och de har varit så behövliga. Har inte gjort så mycket försökt att bara koppla av och njuta av livet. Igår så slappades det hela dagen och även idag. Förutom byaloppis i tosteberga idag och lite målning medan Peter klippte gräset så blev vi även bjuda på grillning ikväll hos Daniel o Caroline och barnen. Nu laddar vi inför arbetsdag imorgon. Har haft en väldigt skön helg.

Av Åsa Persson - 5 juni 2016 22:15

Äntligen blommar denna blomma igen , sker inte så ofta. Men den är underbar när den blommar och varje gång tänker jag på pappas moster då den blommar. Ett minne från henne. Ester var en riktigt duktig en med gröna fingrar så det är säkert där jag fått mina gener och intresse från. Saknar henne väldigt mycket och önskar att hon hade fått kommit och sett vårt hem och trädgård.

Av Åsa Persson - 5 juni 2016 22:09

Igår firade vi Frida som i torsdags var klar med sin lärarexamen. Bra jobbat Frida. Inför kalaset några veckor innan fick jag ett meddelande om frågan om jag kunde baka tårta till hennes examen för jag var så grym på det .... Och på det kan man ju inte säga nej. Hittade ett recept på en jordgubbsmousse tårta och den blev jag bakade till Frida.

Stort grattis härliga Frida till din examen du är en helt underbar tjej och kommer fixa detta galant.

Av Åsa Persson - 3 juni 2016 23:16

Ikväll har jag och tjejgänget ,( tyvärr så saknades en Marie trist) varit ute och ätit och denna gången åkte vi ner till Hällevik på Dagmars. God mat och trevlig kväll. Vi avslutade med kaffe här hemma hos oss.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards