Alla inlägg under januari 2016

Av Åsa Persson - 30 januari 2016 16:22

Då var det lördag eftermiddag och vi njuter av en skön ledig helg. Ligger på soffan och kollar på en fotbollsmatch Barcelona mot ATM. Har inte så bra koll på detta hihi. I förmiddag var vi i Kristianstad en runda och shoppade lite och åt en god sallad på Fenix , beachsallad supergod. Var inne och beställde en synundersökning oxå till mig till torsdag. Fick ju presentkort i julklapp från jobbet som jag tänkte använda till nya glasögon , helt perfekt. Så kan jag använda mina gamla på jobbet. Ikväll blir det lugnt bara koppla av med en god middag som vi ska laga tillsammans sedan. Skönt att va ledig i helgen , har varit så jäkla trött om kvällarna eftersom jag haft problem med mitt öra. I onsdags fick jag åka ner till läkaren igen och fick då starkare penicillin så hoppas det kommer gå bra nu. Trevlig helg mina vänner.

Av Åsa Persson - 26 januari 2016 18:06

Tänk att snart januari är slut , längtar så efter våren nu. Idag kom denna härliga tidning.

Nu vill jag verkligen ut i trädgården , tänk så mycket man har framför sig alla knoppar och blommor som är på gång. Måste ringa och beställa en ny ruta till växthuset som blåste bort i stormen i höstas så den kommer på plats. Beställde lite grönsaksfröeer i helgen. Kanske skulle höra med mamma om hon vill hänga med till mässan i Malmö i år och se om det är något kul på gång. De första snödropparna var på gång i trädgården såg jag idag.

Av Åsa Persson - 21 januari 2016 20:08

Idag den 21 januari är det kramdagen. Passa på ge en vän dina nära och kära en stor kram , men varför bara just idag gör det varje dag för det är dina medmänniskor värda. ??. Kram till er alla där ute i världen.

Av Åsa Persson - 21 januari 2016 20:01

Vaknade i morse och fortfarande lock för örat. Öm och lite ont. Fick tid hos doktorn redan vid 10.30 och det var precis vad jag trodde , öroninflammation men på båda öronen. Men trumhinnan var fortfarande hel så jag fick en lindrig antibiotika på 5 dagar , gick det inte över så hade jag 5 dagar till att hämta ut. Så det blir 2 tabletter tre gånger på en dag. Hoppas det hjälper annars fick jag ringa om stackare antibiotika. Hoppas nu inte magen blir galen av medicinen för jag ska ju jobba i helgen.

Av Åsa Persson - 17 januari 2016 14:08

I fredags var det tulpanens dag. Det firades med ytligare några tulpaner hem från affären. Älskar dessa blommor.

Av Åsa Persson - 17 januari 2016 14:02

Febern varade ju som tur var inte så länge. Var feberfri på torsdagen igen men stannade hemma från jobbet. Det jobbiga just nu är att det har satt i vänster öra. Känns som ett jättelock för örat. Obehagligt är det varje fall. Ringde vårdcentralen igår morse då jag trodde det var öroninflammation men jag fick tips att köpa nasonex, det får man tydligen bara ta en gång om dagen då det är kortison. För akut bihåleinflammation. Om det inte går över skulle jag höra av mig i veckan. Är ju inte förkyld för övrigt så det känns lite konstigt ena örat är lomhört. Har varit ute och gått en timme idag kändes skönt fullt påklädd i -10 graders kyla. Imorgon blir det jobb igen. Hoppas det funkar annars får jag väl köra hem igen. Trevlig söndag ute i kylan.

Av Åsa Persson - 14 januari 2016 18:44

Vaknade med huvudvärk igår morse och kände mej allmänt konstig. Började inte jobba förnäm 11.30 igår skönt. Gick på värktabletter hela dagen och igår kväll började jag frysa oxå. 38 graders feber så inget jobb för mig idag. Har inte haft någon feber idag men ont i halsen. Typiskt när man är ledig i helgen hoppas jag är feberfri imorgon oxå.

Av Åsa Persson - 11 januari 2016 21:59

Idag för 5 år sedan blev jag faster för andra andra gången till August. Kommer ihåg när vi träffades första gången du låg där i soffan nerbäddad och sov så sött. Du är så härlig. Gillar och mysa med faster och lego är din favorit. I lördags hade vi kalas för dig August. Ett mysigt kalas med god mat och fika. Grattis August på 5 års dagen. Många kramar faster. Hoppas du gillade dina paket.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards