Alla inlägg under december 2015

Av Åsa Persson - 28 december 2015 22:01

Ikväll har jag och mina svärföräldrar varit på bio och tittat på en man som heter Ove. En härlig, rolig, tragisk men ändå en tänkvärd film. Rolf Lassgård som skådespelare gjorde rollen superbra. En film som jag verkligen kan rekommendera.

Av Åsa Persson - 25 december 2015 22:21

idag har vi firat Johannes på hans 15 års dag. Vi hade kalas ikväll efter jag kom hem från jobbet. Bjöd på tacos kladdkaka och grädde o glass. Hade en trevlig kväll med våra familjer.

Stort grattis på din dag. Hoppas du är böjd med dagen.

Av Åsa Persson - 24 december 2015 20:54

ok då var det julafton idag och faktist så var jag ledig från jobbet idag, jobbar resten av veckan. På förmiddagen så åkte vi hem till mina föräldrar och fikade en stund. Ska fira jul där med familjen nästa vecka. Därefter så firade vi jul hos Peters bror med familj. Vi var där vid ett och åt gröt och sedan kom tomten innan det var dags för kalle anka på teve och fixa maten. Gustav och Lovisa har haft fulle rulle hela eftermiddagen ?. Nu njuter vi bara av allt framför teven här hemma. Imorgon är det jobb för mej men även födelsedags kalas för Johannes som fyller 15.

Tack snälla för en härlig julafton Caroline , Daniel och barnen. Mycket mysigt och trevligt.

Av Åsa Persson - 19 december 2015 21:28

då är granen oxå på plats. Är riktigt nöjd med granen som jag hittade i tisdags, inte så hög men en tät och fin är den.

Ikväll har jag och Frida varit på julkonsert i kyrkan , egentligen så skulle svärmor varit med men hon blev sjuk så Frida hängde med. Hoppas du slipper förkylningen snabbt svärmor. Det var en riktigt bra konsert med Glenn wish och Heléne Persson. Man fick lite julmusik blandat med Elvis.

Av Åsa Persson - 18 december 2015 19:51

Ligger på soffan och njuter av en skön dag. Vaknade visserligen tidigt på min lediga dag men låg kvar och läste tidningen. Tog tåget in vid 11 till Kristianstad. Hade bokat en halvkroppsmassage idag. ( presentkort som jag fått av Peter för några år sedan som gick ut snart). Helt underbart skönt. Handlat ikväll och fixat sillen till inläggning och griljerat skinkan. Så nu har vi faktist provsmakat den med lite rödbetssallad och dricker en cider till. Tittar på handboll på teve Malmö mot Allingsås och just det bara njuter och för en gångs skull håller man på Malmö och hoppas de vinner men laget i mitt hjärta är ju IFK Kristianstad så klart. Imorgon ska granen komma in börjar få lite julstämning.

Av Åsa Persson - 13 december 2015 21:39

Idag söndag tredje advent och lucia. Jobbat helg och en dag kvar. Förkylningen verkar gå över snabbt denna gång lite hosta kvar bara, tur jag har hostmedicin hemma. Imorgon ska jag vara på Allögården och servera mina kära gäster. Imorgon kväll får jag försöka skriva julkorten så de kommer iväg. På tisdag ska jag se om jag hittar en gran och revben till julafton , är jag som brukar fixa dem. Sedan kanske lite bakning innan det är handboll igen på kvällen. Nu ska jag gå och lägga mig , lite trött skulle varit i kyrkan ikväll hade jag tänkt och tittat på lucia men jag körde direkt hem istället o såg det på teve.

I fredags så köpte jag Mobergs glögg, riktigt god och värd att rekommendera , läste en annan blogg ikväll och hon hade kört lång väg för att hitta den. ( tur att Peter köpte en till igår om den är så populär. )

Av Åsa Persson - 8 december 2015 19:49

igår hämtade jag Hilma och August och hade mys med pepparkaksbak och dekoration. Riktigt duktiga på att baka ut fina kakor båda två.

Av Åsa Persson - 6 december 2015 19:15

Andra advent idag stormar ute 4 dagen i rad lite trött på eländet. 8-10 grader varmt har det varit idag lika varmt som vi hade midsommarafton. Varit lite trött idag. Mamma och pappa var här på fika i eftermiddag mys. Igår var vi stan och fixade de sista julklapparna , skönt att va klar tidigt för en gångs skull. Tittade sedan på handboll men tyvärr blev det förlust så jäkla onödigt att ge bort en seger på ett sådant sätt.

Nu är det mys i soffan framför teven med julmust och clementin. Tänkte jag skulle pyntat med tomtarna ikväll men det får vänta till imorgon. Ledig imorgon oxå nämligen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards