Alla inlägg under november 2015

Av Åsa Persson - 28 november 2015 22:20

ikväll så var det julkonsert med Sanna Neilsen och Anders Glenmark i konserthuset i Kristianstad. Fullbokat och mycket bra blandat med både jul och andra låtar , höll på i 2 timmar riktigt bra.

Av Åsa Persson - 28 november 2015 18:11

igår så var vi på jobbet och åt på resturang jätte trevligt och gott.jag åt hängmörad ryggbiff och dessert citron tartelete med maräng. Den godaste dessert på länge.

Av Åsa Persson - 22 november 2015 19:05

idag fyller Hilma 8 år. Helt otroligt vad tiden går. Kalas för min lilla ängel idag. Åkte mot ett snöigt Hässleholm och firade henne. ( ingen snö i hemma hos oss).

Fick god mat och tårta kakor och kaffe. Presenterna blev väldigt uppskattade och koftan åkte på direkt. Härligt. Grattis min älskade ängel Hilma Filippa på din 8 årsdag. Många kramar en stolt faster. ????med familj.

Av Åsa Persson - 22 november 2015 13:03

jag säger bara en helt magisk kväll. Jag o Peter tog tåget in och träffade Kristin o David på en pub och tog en drink innan vi gick mot arenan och julgalan. Blir mottagna med glögg och pepparkaka innan vi hängde av oss ytterkläder och går in i en fantastiskt vacker pyntad arena. Fick verkligen julkänslan direkt.

Fick ett gott julbord innan underhållningen började supergott och en fantastisk service. David Hellenius var konferencier och skötte det perfekt många härliga skratt fick man under kvällen. När väl underhållningen började var det väldigt svårt att sitta still en sak som var säker. Vilka artister vi fick skåda. Ola Salo , Måns, Darin , miss lii , Jill Johnsson , Hasse Andersson , Petter , Lena Philipsson. Detta vill jag/ vi uppleva igen kom vi fram till när kvällen var slut.

Av Åsa Persson - 20 november 2015 21:17

Igår efter jobbet så åkte jag in till Sölvesborg och var pyssel i blomster på flora Perssons. Lika kul och givande som de andra gångerna jag varit där. Började gå på en idé runda först i affären för att få ännu mer inspiration än vad jag redan hade hihi visste redan på ett ungefär vad jag ville göra. Tanken jag hade var en adventsljusstake och det blev det oxå och lite till. Bilder kommer här. Nästa helg är det advent ... Redan fattar inte var tiden tar vägen. Ikväll är Peter på julgalan med sitt jobb och imorgon ska vi dit med vänner. Hoppas på en trevlig kväll då. Nu ska jag försöka sova någon timme innan jag ska hämta hem min kära Peter och endel av hans kollegor som bor inom vårt håll.

[Bild]

Av Åsa Persson - 14 november 2015 22:46

ikväll har jag tänt ljus för det hemska som hände i Paris igår. En terrorattack där dödssiffran är 129 , 350 är skadade det sköts på fem olika ställen under kvällen. Den värsta var på en konsert. Ska man inte våga gå på konsert mer eller åka ut i Europa på en resa? Man blir rädd. Måste tyvärr säga det men det var nog inte den sista terrorattacken , jag blir ledsen men så är det nog tyvärr. Varför händer detta fruktansvärda i världen? Jag vill inte ha det så och jag vet att jag inte är ensam att känna så heller. Jag vill att vi ska visa kärlek till varandra och vara rädda om varandra. Jag kommer varje fall visa kärlek till alla mina vänner och nära kära.

Av Åsa Persson - 8 november 2015 15:17

Har varit hemma hos mina föräldrar och ätit middag kyckling sås potatis och grönsaker med tillbehör , pressgurka och gelé och till efterrätt äppelkaka med vaniljsås. Jättegott som vanligt. Brorsan hade varit där igår på fika så tyvärr fick jag inte träffa dem. Jag hade köpt choklad och lotter till pappa som present.

Jag älskar dig så mycket pappa och hoppas att jag får många fina år till tillsammans. Älskar dig också mamma det hoppas jag att ni vet. Denna bilden ärgen pappas 75 årsdag i somras.

Av Åsa Persson - 7 november 2015 19:37

igår kväll så kunde jag knappt gå så jäkla ont i höften och vänstra knät. Har förmodligen vridit mig på något sätt på jobbet. Står och går ju mycket på jobbet så det är ju inte omöjligt alls. Kollade på Apoteket idag så jag ska ta inflammation hämmande tabletter och smörja in mig en vecka så hoppas det går över.

Bakat en tårta till svärfar oxå blev jättebra och god kul att ställa upp för familjen när man kan. I eftermiddag var samlade alla för en riktigt god middag hos de i valje och imorgon blir det att fira pappa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards