Alla inlägg under december 2011

Av Åsa Persson - 31 december 2011 13:56

Då har snart 2011 tagit slut. Året har gått fort.Här kommer lite som jag kommer ihåg från året.


Året började ju inte som jag hade tänkt mej men jag är lycklig att jag har min kära Peter hos mej.Älskar dej väldigt mycket puss min kära .

Den 11 Januari fick Hilma en lillebror min bror Sven och Ia fick lille August Valdemar. En söt liten charming.

Vi träffade en jättehärlig familj som blev våra nya jättegoa vänner när vi var i Turkiet Side en vecka i somras. 

Vi har varit på konsert med våra goa vänner alltid trevligt. Peters föräldrar flyttade till Valje.

Den 13 Oktober kom lilla Lovisa till världen Daniel och Caroline blev föräldrar.

Vi har fått varit friska och krya fått umgåtts med våra nära och kära.Peter har fått fast jobb på Folksam från mars nästa år. Jag har ett jobb som jag trivs med även det är mycket ibland.


Hoppas 2012 blir ett lyckat år med många fina minnen. Gott Nytt År.

Av Åsa Persson - 27 december 2011 20:12

Ok då var juldagarna över och även mina tre arbetsdagar. Skönt med en dag att vila ut på. Har haft både julafton hos Anneli och Pidde , 20 års kalas hos Frida och igår firade vi jul hemma hos mina föräldrar och Hilma och August blev nöjda över sina julklappar , som om vi inte trott något annat heller.


Idag fick jag och min kära en eftermiddag på stan tillsammans. Blev lite fynd på rean som vi blev nöjda med.Vi köpte även en gemensam julklapp till oss som blev en kamera så snart kommer det lite bilder kanske på bloggen.


God fortsättning till alla.


Av Åsa Persson - 23 december 2011 18:23

Då är det Julafton igen imorgon fattar inte var denna månaden har tagit vägen. Har haft fullt upp dessa 2 dagar som jag har varit ledig. Varit hos diabetessköterskan på kontroll igår. Därefter så stekte jag revben till julafton, hjälpte Peter att steka köttbullar,gjorde janson och så bakade jag tårtot till Fridas 20 årsdag.

När Jag hjälpte Peter med köttbullarna kom han fram till att : Det var första gången han gjorde köttbullar i sitt liv och han e 43 år. han tyckte det var helt galet helt enkelt. HAHA han är underbar min älskade man (Tur han har mej då).


Idag har det var en mer avslappnad dag , kan va skönt nu när man ska jobba i tre dagar. Men vad gör det när man får umgås med mina sköna pensionärer på jobbet och laga god julmat till dem. ikväll ska jag bara umgås med min käraste mysgubbe äta gott och hoppas på en vinst på bingolotto.

Av Åsa Persson - 13 december 2011 13:15

Idag är det lucia och det firade jag med att följa med till Hilmas dagis i morse och titta när hon gick lucia. Det var redan klockan 7 i morse så jag har sovit över hos dem inatt. Nu sitter jag här och passar August och har det mysigt. snart ska vi gå och hämta Hilma på dagis sedan blir det mys för oss alla tre en stund i eftermiddag.    

Av Åsa Persson - 6 december 2011 18:43

Sitter och njuter av julmsuik , härlig avslappning efter en dag på jobbet. Inte många dagar till jul nu, går alldeles för fort enligt min mening. Har inte inhandlat alla julklappar än. Igentligen skulle vi åkt till Ullared på lördag men vi skjuter upp det till våren istället och det är kanske klokt tanke på det bara är 2 veckor till julafton på lördag. Även jag har gjort ett byte med en kollega på lördag så får väl jag och gubben ta helgen till att köpa klart klapparna då istället.( jobbar på söndag). 

Ska jobba hela julhelgen mindre kul kanske men sedan e jag ju ledig nyår och det ska bli så skönt för en gångs skull. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards