Alla inlägg under mars 2013

Av Åsa Persson - 24 mars 2013 18:35

Idag har August varit här och roat oss. Familjen björklund har varit kreativum i Karlshamn och roat sig där. August är det inga problem att passa underhåller både sig själv och andra. Blev en trevlig fika när de kom tillbaka för att hämta lillgrabben. Peter och Johannes var och tittade på första semifinalen IFK - Alingsås i em och IFK vann med 24-23. Idag skulle farfar ha fyllt 101 år om han hade varit hos oss. Jag och Peter var och satte påskliljor på graven i onsdags kväll. Det var hans favoritblomma. Grattis farfar. Saknar dig.

Av Åsa Persson - 24 mars 2013 17:56

Av Åsa Persson - 23 mars 2013 19:59

Idag har det varit en underbart solig dag. Vi tillbringade dagen i Kristianstad. Shoppade åt en lättlunch och fikade innan vi stack ner till teatern och fick tag på superba biljetter på första parkett. Vi såg musikalen Jesus chris superstar. Mycket sevärd tyckte vi alla tre.

Av Åsa Persson - 12 mars 2013 19:36

Igår kväll ringde min mobil och det var August som ringde. Han var riktigt pratsjuk med faster. Han sjöng bä bä vita lamm och kunde hela visan. Han hade vaknat redan vid 6 på morgonen och skulle ringa mig då men han fick vänta till kvällen . Man blir varm i hjärtat när den lille filur ringer och saknar faster . Hilma var på brottning så han fick chansen att ha faster själv i telefon förutom mamma Ia.

Av Åsa Persson - 12 mars 2013 19:29

Hämtade mina nya glasögon i stan i lördags. Känns jätte bra och är riktigt nöjd med dem. Testade trycket i ögonen igen och det hade sjunkit sedan jag var där sist. Låg på 19 nu , känns bra det går på rätt håll. Ligger det för högt kan det bli droppar och ev operation.

Av Åsa Persson - 6 mars 2013 15:43

Bara den eländiga hostan som hänger kvar.Igår kväll gick jag i säng vid halvtio i tron av att få sova men men så blev inte fallet slutade med att jag gick upp och satte mig vid teven. somnade nog igen lite över 1 inatt och sedan vakant var halvtimme känns det som.Idag har jag kännt mig bättre och inte hostat så mycket och har faktist fått sova bort 2 timmar oxå.Nog snart dags att ta sig en hutt av hostmedicinen Molipekt.

Men kan ju va en sak som gjorde mig glad ,fick sms att mina nya glasögon var klara så nu så vill jag bara bli bättre så jag kan hämta dem kanske till helgen redan.....

Av Åsa Persson - 3 mars 2013 12:31

Vaknade i fredags morse lite sleten men tryckte i mig en panodil och körde till jobbet. När jag kom hem slumrade jag in på soffan någon timme. kändes någorlunda bättre av att ha sovit men blev sämre senare på kvällen igen. Så det blev att få stanna hemma från jobbet i helgen.Man känner sig ganska liten när man ligger i sängen hela dagen och sover och yrar med en hög febertopp på 39.7 Då längtar man tillbaka till man var liten och var sjuk då mamma passade upp en med hemmagjord nyponsoppa.

Idag har febern sjunkit till 38 grader så det går på rätt håll men det är den envisa hostan som är jobbig nu då det river i halsen varje gång man hostar.får bli några dagar hemma nu men hade hellre varit på jobbet hos mina goa pensionärer.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards