Alla inlägg under februari 2012

Av Åsa Persson - 29 februari 2012 18:35

Idag är det Skottdagen 29 februari. Det är dagen då alla tjejer ska fria till sina kära. Jag har inte friat till Peter , inte än varje fall. Jag vill bara säga hur mycket jag älskar honom. Peter är en superhärlig , omtänksam och kärleksfull person.

Jag älskar dig så mycket och jag vill önska dig lycka till med det nya jobbet och jag vet att du kommer lösa det oxå. Kommer tyvärr inte se dej så ofta kanske framöver men jag stöttar dej alltid. Puss och kram.  

Av Åsa Persson - 26 februari 2012 20:26

Här kommer receptet på Hälsobullarna som jag bakade idag.


12 dl vatten fingervarmt

2 pkt jäst

10 dl rivna morötter ( 400 g)

1  3/4 msk salt

1.2 dl olja

2,5 dl krossade linfrö

2,5 dl solroskärnor

5 dl rågflingor

2,9 lit vetemjöl ( jag tog ca 1 liter av den mängden mjöl vetemjöl special så blir de lite fluffiga)


Det blir ca 50 bullar 175 grader varmluft.


Av Åsa Persson - 26 februari 2012 19:57

Redan Söndag kväll... fattar inte var tiden tar vägen. Vi har haft en skön avkopplande helg. Igår var vi stan och shoppade lite,  blev en ny dvd spelare (den förra gick ju sönder för ett tag sedan), själv köpte jag ett objektiv till systemkameran. Blev även lte böcker till oss alla på bokrean. På kvällen blev det ostbricka med melodifestivalen.


Idag vaknade vi med solsken. Rena ramen vårdagen. Vi tog vara på det vackra vädret och tog oss en härlig promenad på Tosteberga ängar och tog mig då tillfälle att fotografera endel. Blev många fina naturbilder så jag är väldigt nöjd med det nya objektivet. Nu kommer kameran användas flitigt.



Av Åsa Persson - 24 februari 2012 19:45

Varför är det så underbart när man får blommor från någon man tycker om, men det känns vemodigt sedan när de har vissnat ner och man måste slänga dem. omtanken med att man har fått blommorna av någon man tycker om har ju inte försvunnit eller vissnat . Jag vet att min älskade vän och mina brorsbarn fortfarande tycker om mig och att de bryr sig om mig. Men ändå känns det tråkigt att slänga dessa blommor som var så vackra när man fick dem.Kärleken till dessa underbara människor finns alltid och de fina blommorna finns i mitt minne.      

Av Åsa Persson - 23 februari 2012 20:31

Idag har Sverige fått en ny Prinsessa, Kronprinsessan Viktoria och Prins Daniel har fått en dotter.En ny tronarvinge. 

Grattis till familjen. Imorgon får man veta vad prinsessan ska heta.All Lycka i framtiden.



Idag fredagen den 24 Februari fick man veta vad den lilla Prinsessan skulle heta.

 Det blev Estelle Silvia Ewa Mary.


Av Åsa Persson - 22 februari 2012 16:08

Då har jag sagt upp mitt medlemsskap i golfklubben idag. Känns rätt bra faktist. Finns ju alltid en brevlådeklubb man kan bli medlem i om man skulle vilja spela igen. Jag har inte spelat sedan i augusti förra året och jag har inte saknat det heller.Har en trädgård som har fått mitt stora intresse samt att jag känner att mitt jobb tar mycket av mig idag.

Men alla mina golfvänner ni behöver inte vara oroliga jag kommer att komma synas på klubben ibland ändå på restaurangen eller komma ut någon gång och snacka med er på tisdagsgolfen för ni ska veta att er kommer jag sakna.

Lycka till med er golfsäsong kram från mig.

Av Åsa Persson - 19 februari 2012 15:24

Nu är snön i princip borta ovh idag har solen varit framme några gånger. Längtar verkligen tills man får ut i trädgården och får börja odla grönsaker mm.Så här såg det ut i veckan i mina odlingslådor.Ska försöka odla lite nya grönskaer i år men har inte bestämt riktig vad ännu.Men kommer bli nya jordgubbsplantor varje fall.

  

Av Åsa Persson - 14 februari 2012 21:17


  

       Idag fick jag ett blomsterbud och det var dessa fina tulpaner. Det var från Hilma och August och jag blev jätteglad och rörd till tårar. Ni är så goa mina brorsbarn. Älskar er och även era föräldrar , min bror och min kära svägerska.



Igår fick jag denna underbara blomsterbukett av min älskade Peter. Tack, jag älskar dej så mycket.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards