Alla inlägg under september 2011

Av Åsa Persson - 26 september 2011 21:10

Igår åkte vi ner till Kivik och besökte Äppelmarknaden. Var en riktigt mysig marknad. Har aldrig varit där innan för jag har lyckats jobba den helgen de andra åren. Köpte lite äppel och päron mm. Johannes och Peter åt stekt sill och mos och själv njöt jag av en laxtallrik som bara smälte i munnen.


Sedan avslutade vi eftermiddagen på Cafe Annorlundamed att fika.Det är så mysigt ställe. Finns inget som är lika på det stället. Det bästa av allt var att jag fick provsmaka jordgubbssaften som Johannes drackoch det var precis samma som man fick som liten hos Farmor, Mormor och Moster Ester.

Av Åsa Persson - 26 september 2011 21:06

           

Av Åsa Persson - 25 september 2011 09:47

När man jobbar inom mat så blir det ofta man tittar på endel matprogram på teve. Innan i veckan så fastnade jag framför Niklas Mat.Han skulle tetsa att jobba som servitör på Opera källaren. Man fick många skratt faktist , han hade sådan respekt mot Chefen där så det inte var sant verkade nästan som man var rädd för honom.Tror faktist att jag hade haft svårt att jobba som servitris på det stället själv men hade varit kul att lära sig.

Nästa program jag fastnade vid var Per mobergs matresa genom Sverige. Denna veckan var han i Smögen och fiskade krabbor. Man fick så många minnen från den sommaren när vi var i Smögen , så man ville bara åka dit igen. Ska lägga in lite bilder därifrån någon dag så kommer ni förstå faktist.

Av Åsa Persson - 20 september 2011 18:41

Då fick man en dag ledigt efter att ha jobbat i 4 dagar   . Riktigt skönt bara kopplat av idag tog ett tag i trädgården i förmiddags, lagat middag och bara njutit.


Imorgon är det dags för handbollsmatch igen. IFK kristianstad-Malmö, Hoppas på vinst då som det blev förra veckan mor Aranäs.  

Av Åsa Persson - 11 september 2011 20:28

   En mycket god Fisksoppa.


Ingredienser: Potatis,lök morötter fiskbuljong, saffran , cremefraice, fisk ( där du kan ta vilken fisk du gillar lax eller torsk ) räkor, körsbärstomater och broccoli.

Fräs skivades potatis lök och morötter i olja. tillsätt buljong och saffran koka ca 10 min. tilsätt därefter broccoli och fisk och koka 5 min Häll sedan i creme fraice ,tomaterna i halvor och räkorna sistoch sjud någon minut. Klar att servera med aioli och ett gott bröd.

Smaklig spis.

Av Åsa Persson - 11 september 2011 20:19

Då har denna helgen runnit iväg oxå , fattar inte var dagarna tar vägen?

har varit en lugn och skön helg faktist med både träning och shopping.


Idag var jag och johannes på bio. Vi tittade på smurfarna , lite småbarnslig ibörjan men blev rätt ok på slutet.


Är faktist ledig imorgon oxå så skönt. Ska till frissan , träffa en vänninna som jag ska äta lunsch med sedan avslutar jag kvällen med gympass.

Av Åsa Persson - 4 september 2011 21:00

                   

Av Åsa Persson - 4 september 2011 20:46

Sitter nu och ska försöka lägga in lite bilder från trädgården som jag har tagit och det gick tydligen inte så bra som jag trodde , för jag börjar med att radera mitt inlägg från itorsdags, så typiskt mej.....får väl ta en repris då och försöka komma ihåg vad jag hade skrivit då.

Vi var och firade en kille som Peter är god man åt , hade bakat tårta till honom så vi blev bjudna på en persisk middag en kycklinggryta med ris och på riset var det en röra av brynta tranbär och saffran så gott det var , har nog inte ätit så gott på länge faktist.

i lördags var jag tränade på gymmet igen så denna veckan har jag varit flitig tycker jag själv. Dessutom blir man så glad när möts av 2 så glada tjejer på gymmet Hanna och Hulda. Klart alla tjejerna är lika trevliga så klart , man vill ju bara dit och träna igen och på det viset är man bara taggad och vill träna igen. Har bokat tre träningar nästa vecka och vecka 37 börjar zumban ska bli kul att testa det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards