Alla inlägg under september 2015

Av Åsa Persson - 30 september 2015 19:23

Då fick man skrapa fönstren på bilen första gången i höst. Tänk att idag om en månad är man ett år äldre , var tar tiden vägen? Fattar inte tiden bara rusar iväg. En bra dag på jobbet så skönt. Det bästa sedan att man blir bjuden på middag av svärföräldrar efter jobbet. Fick träffa Caroline o Daniel med barn oxå. Lovisa snackade på som bara den som vanligt vår lilla prinsessa. Ikväll blev det en promenad på 2.7 km med Peter. Imorgon är jag ledig ska bli skönt. Hoppas det blir fint väder imorgon oxå. Kanske lite höststädning i trädgården. Jobb sedan i helgen.

Av Åsa Persson - 27 september 2015 20:27

Idag på eftermiddagen åkte vi hem och firade mamma som fyller 69 idag. Blev kaffe kakor o tårta på kalaset. Var ute en stund i det härliga vädret och skulle underhålla barnen med lite hopprep , fick med mamma på att hoppa oxå , inte illa alls. Hilma blev imponerad över farmor oxå va med.

En fin bild på mamma som jag tog i våras när vi var i Holland. Grattis mamma på din dag. Kram

Av Åsa Persson - 26 september 2015 21:29

I eftermiddag så var det dags för teater för Kristin och mig. Den var riktigt bra 2.5 timme men tiden gick snabbt. Därefter så gick vi och åt på martini fläskfilé Oscar. En mysig eftermiddag och kväll.

Av Åsa Persson - 26 september 2015 21:19

Var ute och fotograferade på morgonen när det var lite vått i gräset.

Av Åsa Persson - 26 september 2015 21:17

igår så var jag ingmarie och Ingela på bio, det skulle va premiär på glada hälsningar från missångerträsk. Så jag bokade biljetter på torsdagen tanke på att det skulle va mycket folk men där fick jag vi var 14 totalt i biosalongen. Filmen var bra och man fick några skratt i filmen. Efteråt åkte vi hem och åt pizza hos mig och då var även Ingela E oxå med. En trevligt kväll med mycket tjabb och vin.

Av Åsa Persson - 23 september 2015 21:01

Varit ute och planterat lite ikväll.

Lite pynt på trappan

Ett orange hjärta av Ljung så kul att pyssla med mina " gröna fingrar" . Blir så jäkla taggad på att pyssla just nu eller alltid kanske hihi. Tänkte jag skulle ha lite trädgårdsdag på fredag när jag är ledig hoppas bara vädret är ok då. Kanske det blir något nytt projekt då oxå vem vet? Även en tur till golfbanan oxå om tiden räcker till.

Av Åsa Persson - 22 september 2015 18:31

idag har det varit utställning på torget i Bromölla den vita bussen från röda korset expeditionen från 1945. Jag åkte ner och lyssnade på man Bo Fröberg som hade en liten föreläsning i bussen. Mycket intressant att höra på. Det är en utställning på biblioteket fram till 3/10 om detta. Människor på flykt handlar det om. Jag tänker själv att åka dit och läsa om det.

Det finns bara 5 bussar kvar och detta är den enda som de har som visningsbuss som transporteras mellan städer på en lastbil. De vill inte köra med den.

Av Åsa Persson - 16 september 2015 21:42

Idag 2015-09-16 så är det första matchen hemma och i champion League för vårt IFK Kristianstad att möta danska IFK Kolding. En historisk match som är helt underbar att se. 16-10 stod det i paus och vi vann med 33-26. En magisk match en härlig känsla i kroppen. En utklassning så jäkla gott. Ni är bara bäst i Sverige IFK Kristianstad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards