Alla inlägg den 9 januari 2018

Av Åsa Persson - 9 januari 2018 18:49

Ok där kom det igen. I helgen när jag jobbade kände jag mig inte helt ok, jag kände att något var på gång frös när jag kom i lördags men jobbade i söndags för det var inte sämre. Men på eftermiddagen small det till i mitt vänstra öra och gjorde jätteont. Jag visste direkt det var öroninflammation för jag hade det för ca 2 år sedan sist och då i båda öronen samtidigt.
Var på tryggakliniken igår och jag hade rätt det var öroninflammation men bara på vänstra öra. Det räcker, nu penicillin 10 dagar. De tog ett halsprov oxå men det visade ingen halsfluss som tur va. Så nu har jag legat på soffan på mina lediga dagar, stannar hemma imorgon oxå så får vi se hur jag gör resten av veckan. Men hoppas jag kan jobba torsdag o fredag. På lördag ska ju August ha 7 årskalas.

Av Åsa Persson - 9 januari 2018 18:40

Ja jag vet att det gått snart 9 dagar på det nya året men jag har inte blivit färdig att skriva om vår nyårsfirande. Vi var ju i Helsingborg och bodde på hotell. Mysigt som bara den.
På kvällen hade vi bokat ett nyårspaket med mat dryck och skumpa kl 12.allt var jättebra till vi fick veta att vi inte skulle sitta nere i restaurangen utan i ett konferens rum 1,5 trappa upp. Blev riktigt besviken när vi såg rummet, visst de hade gjort så gott de kunnat men de kunde ju dimma ner belysningen mer ljus på borden mm. Tyckte synd om de 2 som serverade alla oss som satt där för fick springa som galna och hann inte presentera vinlista till maten och alla fick inte maten samtidigt. Dessutom hände ännu en grej med vårt bord som visade vara ett campingbord där bordet höll på att rasa ihop pga att skruvarna inte var fixade riktigt. Så servitrisen fick lägga sig på golvet och fixa detta mitt under varmrätten, coolt om det hade ramlat ihop när vi satt och åt.
Men menyn var supergod, så god mat och vinet till. Till före förrätt fick vi rökta räkor med advokatkräm o chili, förrätt lax, varmrätt låg temperatur ryggbiff och dessert choklad tryfflar.
Vi gick ner i restaurangen /baren och dansade och vid 12 fick vi champagne och se ett superfin raketer lysa upp hela himlen och Helsingborg. Kvällen slutade ändå bra samt vi hade ju 5 år som förlovade. Älskar dig min älskling Peter.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards