Alla inlägg under maj 2012

Av Åsa Persson - 30 maj 2012 21:27

  Lite minnen från Turkiet förra sommaren. Längtar dit igen när man sitter här hemma ( och fryser inomhus eftersom de stängt av värmen pga renoveringen.) Tyvärr blir det ingen resa i år men alla härliga minne finns ändå kvar och det bästa är ju de vänner vi träffade från Ljungbyhed som jag hoppas vi får träffa i sommar.


Av Åsa Persson - 28 maj 2012 20:55

Då har man jobbat i Pingsthelgen. I lördagskväll var vi hemma hos mamma o pappa på middag och firade morsdag. Familjen Björklund var oxå hemma. Vi blev bjudna på älgstek,mycket gott som alltid:)


Vi tittade på en cdskiva med gamla kort som var från mammas släkt och där var även jag och brorsan med när vi var små.Mamma fick cd:n från en kusin till henne som vi träffade på kerstins begravning i fredags. Var en fin begravning.

Det fanns endel bilder på Kerstin oxå , det kändes lite att titta på dem , saknar henne.

Jag och Mamma pratade om endel minnen om kerstin och om Mormor. Kom då att tänka på när Mormor var sjuk innan hon dog att de hade pratat om att ta benet på henne oxå men det blev inte så för hon dog innan. Sedan att detta händer Kerstin då får man en tankeställare. Kerstin dog ju bara 4 dagar efter de hade amputerat en del av hennes ben, men det klart det var ju annat oxå som orsakade det. Tråkigt och rörande.



Imorgon e jag ledig ska bli skönt och spännande för imorgon kommer köket. LÄNGTAR. Äntligen är det snart här.

Av Åsa Persson - 25 maj 2012 21:13

Då var vecka 1 avklarad i köksrenoveringen. Veckan har gått fort och det har hänt endel oxå. Hela köket är ute, väggar rivna och dörren har kommit på plats.Superduktiga killar som gör jobbet, känns väldigt bra. På måndag kommer målaren och på tisdag ska köket komma ,onsdag vitvarorna så det kommer hända endel nästa vecka. Fortsättning följer. Kommer även bilder snart.

Av Åsa Persson - 19 maj 2012 17:41

Då är det snart dags. på måndag börjar renoveringen.Längtar verkligen nu att det ska börja.I onsdags så ringde jag och berättade att vi skulle ha de vitvaror som vi bestämt oss för. Blev lite besviken för det verkade inte som han hade beställt vår köksfläkt och det var 3-4 veckors leverans på den. Får ringa på måndag och kolla läget så allt är under kontroll.

Är ledig nu i 3 dagar så det fixas med det sista nu.Trevlig helg alla.

Av Åsa Persson - 14 maj 2012 21:32

Vi har haft en underbar helg jag och Peter tillsammans. Åkte ner till Malmö tidigt i lördags fm. Vi shoppade lite och åt en god middag på Jensens Böfhus innnan vi tog bussen till arenan för att titta på SM finalen i handboll mellan IFK Kristianstad - Sävehov. Det var helt fantastikt orange i hela arenan och vilken stämning sedan. Man blev helt rörd och tagen när de sprang in. Tyvärr förlorade de matchen men de firades som de hade tagit en guldmedalj ändå. Fansen stod 20 minuter efter matchen och jublade och applorderade. Detta kommer va ett minne väldigt länge för mig.

Tack IFK för era insatser denna säsong och jag kommer att följa er med spänning nästa, och gick det så här bra så kommer det bli ett Guld för er mycket snart.


Igår tog vi det lugnt med frukost på hotellet och sedan en skön promenad på stan innan vi avslutade resan på Trädgårdspaletten på vägen hem.

Av Åsa Persson - 8 maj 2012 21:46

Min Moster somnade in i eftermiddags. Hennes hjärta orkade inte mer och dialysen gick bara lågt.Hon blev sämre natten till i söndags och kom till intensiven.Har inte varit kontaktbar sedan då. Blev komplikationer efter opetationen i fredags.

Jag känner mig helt tom fattar inte vad som hänt riktigt än , tung i huvudet. Känns skönt att jag hjälpte henne sista tiden med att handla och så. Kommer sakna henne mycket. Vila i frid Kerstin.

Av Åsa Persson - 7 maj 2012 19:57

 Då var det måndagkväll igen och har jobbat i helgen. Ledig imorgon, skönt.I fredags var jag , Caroline , Annchristin och Britt ( carolines mamma)  i Ullared och shoppade. Hade en trevlig dag och det blev endel inköp.

Sitter nu i soffan och tar det lugnt efter ett träningspass.

Av Åsa Persson - 6 maj 2012 21:40

  HURRRAAA IFK Kristianstad vann sista semifinalen mot Guif och är nu i final på Lördag i Malmö. De ska möta Sävehov. HOPPAS  vi lyckas få biljetter nu. Jätte viktigt jag vill verkligen dit.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards