Alla inlägg under juli 2012

Av Åsa Persson - 25 juli 2012 22:05

I Måndags så ringde Hilma och undrade om hon fick sova över på tisdag. Och det fick hon ju så klart. Vi skulle träffas hemma hos mina föräldrar sedan skulle hon följa med hem igår. Jag, brorsan och våra föräldrar tog tillfället att rensa på vinden så man hittade ju endel gamla goda ting från tiden man var liten. Sven hade med sig släp så han var iväg och slängde 2 lass med saker som ingen ville ha.

När vi kom hem på eftermiddagen jag och Hilma så åkte vi och Peter till Sölvesborg och åt glass på båten och sedan var vi på slottsruinen och matade ankorna.

Idag så har jag och Hilma haft en heldag på Hälleviksbadet. Haft matsäck med oss badat och bara haft det mysigt.

ikväll ville hon hem så vi fick en trevlig stund hos min bror med familj och August blev glad att se både sin syster igen och även faster och fabror Peter.


      

Av Åsa Persson - 23 juli 2012 20:00

         


Lite bilder från trädgården.

1. sockerärtor 2. Lejongap 3. Stäppsalvia 4. klätterrosor 5. Plockade vinbär.

Av Åsa Persson - 18 juli 2012 21:22

ikväll ringde mamma och berättade att Farfars bror Erik hade gått bort igår kväll. Erik fyllde 98 år i juni. Så nu är Farfar kvar av 9 sysykon.Farfar fyllde ju 100 i mars.Vi var och hälsade på honom för 2 veckor sedan och då var han pigg och glad. Hade jordgubbar med oss som han tycker väldigt mycket om. När jag har sem ska jag åka upp och hälsa på honom har jag lovat och då ska vi ut och gå en runda.


Idag plockade jag årets första skörd av sockerärtorna. Kommer nog bli en bra skörd i år känns det som.

Av Åsa Persson - 16 juli 2012 15:11

  Längtar efter denna solen och hoppas att den kommer nästa vecka när jag börjar min efterlängtade semester.

Har haft tre underbart lediga dagar nu. Har verkligen kopplat av, men ändå gjort roliga saker. Varit i trädgården och umgåtts med min kära Peter. Igår åkter vi en runda till Degeberga marknad och hittade lite av varje.

Idag har jag bara tagit dagen som den kommit bakat bröd kolakakor och muffins , städat lite och ikväll är det ett esylinepass på gymet som gäller.

Just nu bara njuter jag av allt stortrivs i vårt nya kök och är allmänt bara glad och lycklig just nu,  


Av Åsa Persson - 12 juli 2012 21:03

Efter en stressig dag på jobbet så avslutade jag med ett esyline pass på Open gym. Kändes så jäkla skönt att bara få köra slut på sig själv och släppa allt från jobbet.

När jag kom hem så blev det räkfrossa med grekisk sallad gott bröd och ost. Och en flaska rosé som vi delade på.

Jobbar imorgon oxå sedan ledig i tre dagar. Ska jobba 4 dagar sedan är det SEMESTER.


     Önskar bara att man hade kunnat varit här och fått sol i sommar oxå men i år får vi hoppas på sol hemma istället på sem.


Av Åsa Persson - 5 juli 2012 21:19

Det har gått några dagar sedan vi kom från GÖTEBORG.Vi åkte upp i måndags morse och var meningen att vi skulle kört hem på kvällen/natten men när vi var på väg upp så började det regna så vi bestämde oss för att stanna och bo över på hotell en natt. Mys.Vi var på ett outlet massa billiga affärer. sedan åkte vi in till hotellet i Eriksberg. Tog färjan in till centrum och gick på Liseberg.I Tisdags var vi och åkte paddan gick i trädgården på trädgårdsföreningen. Där fanns 4000 olika rosor. En underbar trädgård. Sedan gick vi och tittade i affärer innan en god middag innan vi åkte hem till Skåne igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards