Alla inlägg under juli 2014

Av Åsa Persson - 31 juli 2014 11:04

Idag är det en vecka sedan de ringde från jobbet och berättade att det brunnit i köket. Jisses vad tankarna har gått i huvudet denna vecka. Hur de löst maten till kunder?? Var inne där igår och kollade och det var värre än jag trodde. Vi kommer få va i ett annat kök nu under ett år efter all renovering. De skulle ju igentligen inte göra denna renovering förrän 2016 men som läget e så gör de allt redan nu. Hoppas att det kommer bli ett vettigt år framöver på jobbet kanske jobbigt men det fixar sig alltid. Ska bli kul varje fall att komma till mitt gamla ställe och träffa mina gamla kollegor.

Av Åsa Persson - 31 juli 2014 10:26

Igår kväll var vi nere i Åhus och träffade våra Goa vänner fam Bodin. Är så glad att fått lära känna er. Alltid trevliga och glada. Vi tog tillfälle att äta gott nere på rökeriet.

Av Åsa Persson - 25 juli 2014 22:32

Varit lika varmt idag. Vaknade tidigt och fixade lite hemma innan det var tid att åka till frissan. Vid tre dök mamma pappa Hilma och August upp. Satt hade en mysig eftermiddag med fika och mycket skratt med barnen när jag förberede maten inför grillningen sprang de i vattenspridaren. Så härligt att ha de här. Vid sju dök de andra i familjen Björklund upp av hade en mysig och trevlig grillkväll.

Av Åsa Persson - 24 juli 2014 22:20

Idag har jag varit på hälleviksbadet med mina goda vänner Kristin David och Albin. Så härligt väder. 28 grader varmt. ( men alla gillar det inte och jag förstår varför.) tog en promenad nere vid stranden på fm och tänkte tillbaka på den veckan när vi campade här en vecka när jag var liten. Vilken toppen vecka vi hade då. Fick tillfälle att träffa en " gammal skolkamrat " till mig jätte kul att sitta och snacka en stund. Ikväll tog jag och Peter en runda till Karlshamn och åt på Vägga rökeri lika gott som alltid.

Av Åsa Persson - 23 juli 2014 15:47

Ligger i solstolen i skuggan hemma i trädgården och lyssnar på sommar i P1 med fotbollsdomaren Jonas Eriksson. Verkligen värt att lyssna på. Känner mig piggare nu än vad jag gjorde i fm. Efter att jag kommit hem efter en cykeltur mådde jag inget vidare. Sådana magsmärtor så jag visste inte var jag skulle ta vägen . Kunde knappt stå eller sitta kändes som knivar drog in i magen. Illamående. Fy fasen somnade på sängen efter ett tag. Säkert ätit något som varit dåligt. Men nu sitter jag här i skuggan och har ätit en isglass och mår bättre. Blir en lugn dag i skuggan. Kanske ett bad ikväll skulle va skönt. Imorgon är en annan dag och då hoppas jag att jag ligga och njuta på stranden igen.

Av Åsa Persson - 21 juli 2014 22:51

Då var första dagen av semestern snart över. Har haft en härlig hemmadag med lite av varje städ tvätt plockat vinbär trädgård mm. Ikväll var Peter o jag och tittade på träningsmatch i handboll mellan IFK Kristianstad- Flensborg. Tyvärr förlust för IFK men ändå en häftig känsla att se dessa proffs mot IFK.

En härlig kväll.

Av Åsa Persson - 16 juli 2014 19:05

Tänk vad livet är härligt. Har TRE arbetsdagar kvar att jobba sedan 4 veckor semester. Sitter på terassen och har precis ätit lite grillat och njuter av solen med min älskade Peter bredvid mig. Har haft en bra dag på jobbet och allt känns bra just nu. Fåglarna kvittrar och vinden darrar skönt. Ska njuta av semestern och ta en dag i taget. Hoppas att tomaterna snart är klara så man får provsmaka den första. Ser fram emot att snart bli " faster " igen. Kul att få träffa lilla Lovisas syskon. En ny familjemedlem till Caroline o Daniel. Hoppas få träffa mina brorsbarn oxå en dag. Jo livet är härligt just nu.

Av Åsa Persson - 13 juli 2014 20:59

Vår helt underbara hortensia är i full blom nu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards