Alla inlägg under augusti 2014

Av Åsa Persson - 31 augusti 2014 21:41

Idag tog vi en utfärd till bäckaskogs slott på trädgårdsmässan. Hittade lite nya växter bl.a En hibiskus rölleka höstflox en vinranka 2 sorters vitlök fransk och rysk. Tur jag inte ska prata med dem hihi) tog även tillfälle och fråga växtdoktorn om mina hösthallon som inte ser så bra ut. Precis som jag trodde var det någon sjukdom på dem så det var bara ut och gräva upp dem och bränna upp dem , köpa nya men inte plantera på samma ställe tvätta av spaden efter grävning så inte de nya blev sjuka och även skorna där jag gått skulle tvättas, så det blir att ut och gräva en dag när solen är framme. Sedan köpa nya till våren.

Av Åsa Persson - 30 augusti 2014 16:48

Hämtade Hilma och August igår på dagis /skola. Vi började på mc Donald med att äta åkte hem och lekte innan Sven och Ia kom från jobbet. Kom överrens över maten att barnen skulle följa med mig hem för övernattning första gången August sov över. Helt ok natt även jag fick ligga nere vid fötterna. August innan han somnade godnatt mina älsklingar. Älskar dessa 2 syskonbarn. Igår när vi satt och pysslade kom August och satte sig hos mig och sa: jag tycker om när du är hos oss. Önskar du var vår mamma... Jag svarade honom: men du har ju en jättefin och bra mamma men jag kan va din extra mamma , helt ok för August . Man blir ju så varm i hjärta att höra något sådant. Sven kom vid 16 tiden idag och hämtade dem och har umgåtts med dem i ett dygn så härligt. Idag har vi varit i Sölvesborg och gått på bron , fikat och varit på skattjakt på maxi. En underbar dag/ dygn.

Av Åsa Persson - 24 augusti 2014 21:28

Idag är det vår 12 årsdag. <3 älskar dig. Fick dessa vackra rosor när jag kom hem från jobbet. Hade även köpt en prinsessbakelse till fikan ikväll. Själv köpte jag choklad och dusch och ett parfym set till Peter.

Av Åsa Persson - 24 augusti 2014 21:23

Av Åsa Persson - 23 augusti 2014 20:26

Av Åsa Persson - 18 augusti 2014 18:52

Då var första dagen på jobbet efter semestern över. Kul att få träffa mina kollegor igen både mina ordinarie och mina gamla från mitt gamla jobb. Ska bli kul att få vara där i ett år även vi inte jobbar ihop så är vi ju i samma byggnad. Fick åka bort och servera mina kunder oxå och alla hälsade mig välkommen igen att de hade saknat mig.

Av Åsa Persson - 16 augusti 2014 13:17

Är i Malmö idag och vi tog vägen inom slottsträdgården. Mycket som var över blommat nu men ändå en vacker trädgård.

Av Åsa Persson - 15 augusti 2014 20:44

Lite tankar på och funderingar på trädgården redan nästa år. Ska jag lägga plattor på hela golvet i växthuset eller ska jag låta det va som det är nu?. Och iså fall plantera i krukor på ena sidan. Rabatten nere vid komposten funderar jag på att gräva upp och planera om så det ser snyggt ut. Har en pallkrage som jag ska använda fick flytta den innan för växthuset men har kommit på att den får plats om jag vänder på en annan. Ska köpa nya jordgubbsplantor till våren.

Här tänkte jag gräva upp och lägga ny jord och kanske plantera en vinranka eller solrosor. Skulle bli snyggt tror jag.

Så fina är gladioler nu och dahlior nu i trädgården.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards