Alla inlägg under juni 2015

Av Åsa Persson - 23 juni 2015 17:45

andra dagen på semestern. 30 grader varmt. Njuter och har det bra.

[Bild]

Av Åsa Persson - 20 juni 2015 12:44

Så här ser amaryllisen ut som blommar nu.

Så här långt har den andra kommit. Ser ut som det är 6 klockor på den.

Av Åsa Persson - 20 juni 2015 12:42

Midsommar redan. Tiden går fort. Jobbade sista dagen igår innan semester , så skönt. Vi hade en bra dag på jobbet med sill gräddfil nypotatis jordgubbar och grädde. På kvällen var det smörgåstårta till kvällsmat. Klockan 16 stämplades det ut för 4 veckors semester. Åkte ner till våra härliga vänner i Åhus och firade midsommar, de andra hade redan börjat på eftermiddagen med mat. På kvällen så grillade vi hade det trevligt med bra musik och lite lekar.

Tjejerna tog eget initiativ och gjorde en midsommarstång. Bra jobbat tjejer. Mycket fin blev den. 2 tioåriga och en åttaårig tjej. ??

Av Åsa Persson - 15 juni 2015 20:59

Vi skulle rita på stenar tyckte Hilma idag när jag var hos dem. Ok det går bra tyckte jag. Fick denna sten av Hilma. Så söt hon är.

Av Åsa Persson - 14 juni 2015 21:28

det är söndag kväll klockan är 21.15 , sitter i soffan och slappar framför teven. Det är fotboll EM-kval i Stockholm Sverige - Montenegro.peter och Johannes är där. Själv har jag jobbat klart min helg. Varit på Allögården nu 4 dagar. Har haft fullt upp torsdag och fredagen massa extra gäster som spelat och ätit 78-50 båda dagarna. Igår hade vi prins bröllopsmiddag. Helstekt fläskfilé med primörgratäng grönsaker och efterrätt calvados marinerade äppelklyftor med grädde . På eftermiddagen tittade pensionärerna på teve med cider och snacks. Mys. Har även haft fullt upp idag. Så härligt.

Har festat lite på jordgubbar ikväll när jag kom hem. Så gott bu när de börjat mogna. 40 kronor kostar en liter.

Av Åsa Persson - 8 juni 2015 20:02

Visst känns det lite märkligt kanske men min ena amarylislök som jag köpte i Holland blommar nu. 8 st knoppar är det på den så underbar vacker står ute i växthuset och den andra är på gång oxå.

Av Åsa Persson - 6 juni 2015 22:03

Sveriges nationaldag började med mulet väder och lite regn men avslutade med 24 grader. Efter morgonfix så åkte vi till Tosteberga byaloppis. Jätte trevligt arrangemang där folk som bodde men även andra hyrde bord och sålde sina alster längs med gatan. Hittade några fina spannar och en stor 20 liters storköksgryta. Därefter åkte vi in till Kristianstad och shoppade lite och tog en fika i solen pratade lite om våra planer inför semestern som kommer snart. I eftermiddag kom Frida och Martin på en fika innan vi skulle passa Peters brorsbarn ikväll. Full fart men mysigt. Gustav föredrog Peter ikväll och jag själv fick busa med Lovisa. Snigeljakt i trädgården sedan pizza och popcorn framför teven innan läggdags.

Av Åsa Persson - 4 juni 2015 20:54

Igår så hade jag och endel av mina arbetskamrater en heldag i Köpenhamn. Vi åkte tåget vid 8.24 och kom hem vid 22.när vi kom fram så tog vi en promenad ner till resturang Ida Davidsen och åt goda smörrebröd. Underbart goda, själv åt jag lax och en med räkor. Där efter gick vi ner mot hamnen och mot slottet. Fikade på kaffe och wienerbröd tittade på museum. Skulle gått på vaxcabbanettet oxå men det var stängt sedan 8 år men inte enligt vad vi hade läst på nätet. På kvällen blev det middag innan vi tog tåget hem vid 20 tiden. Så vår dag var trevlig även vi kom fram till att vi hade ätit och druckit och promenerat runt i Köpenhamn.

Museum som vi var på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards