Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Åsa Persson - 11 oktober 2015 20:09

Varför känns det alltid tufft att höst städa i trädgården? Man känner sig lite låg tycker jag därför så väntar jag någon vecka till med att gräva upp de sista blommorna dahlior montbresia mfl. Om två veckor så ska vi ändra klockorna till vintertid , det är redan mörkt vid sjutiden på kvällen. Men även vi har fina höstdagar nu med alla härliga färger på träden så känns det ändå lite tungt framöver vad vi får vänta oss. Hoppas verkligen att vintern väntar ett bra tag till innan den når oss här i Skåne. För jag vill njuta av många fina höstdagar till i sol och vind fria dagar.

Av Åsa Persson - 11 oktober 2015 19:54

idag har det varit underbart väder och har börjat höst städat trädgården. Peter har klippt gräset och jag har klippt ner lite perenner och ställt in lite krukor. Har tömt växthuset och tvättat det invändigt med såpa och ställt in lite som förvaring. Nu har jag dahliorna kvar att gräva upp och plantera mina lökar som jag har beställt. trädgårdsmöblerna har oxå kommit in på vinterförvaring.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards