Alla inlägg under februari 2016

Av Åsa Persson - 29 februari 2016 19:49

Då fick man vakna till en extra dag detta år , skottdagen som jag dessutom har varit ledig på idag. En skön avslappnade dag som jag har tillbringat hemma hos mamma o pappa. Blev bjuden på middag och fika sedan satt vi bara sedan har vi bara suttit o filosoferat om allt mellan himmel jord. En härlig dag.

Nu tittar vi på handboll Lugi - IFK Kristianstad på teve och hoppas på ännu en seger för IFK , laget i mitt hjärta. Dessutom grattis till Ola Lindgren IFK tränare som fyller 52 år idag.

Av Åsa Persson - 28 februari 2016 09:49

Igår var vi Båstad på Willab garden och köpte lite till växthuset så det kan bli helt igen. Sedan fortsatte vi till Ängelholm på dormy golf utförsäljning och kikade lite. Vi hittade lite till oss där, testade ny driver men blev inget köp får se längre fram. Fortsatte till väla centrum i Helsingborg och shoppade lite där. Hittade lite kläder där, tröjor till mig och jag köpte en jacka till Johannes. På kvällen hade vi bokat bord på glada änkan, en ungersk resturang, en mysig liten resturang med god mat. Jag åt friterad ost och varmrätt oxfilé med bräserade champinjoner. Peter o Johannes åt crepes och vitlökssoppa och till varmrätt snitzel med ungersk korv.

Friterad ost jättegott.

En trevlig dag med god mat och mycket annat.

Av Åsa Persson - 26 februari 2016 06:54

Vilken dag det var igår. Biljetter släpptes igår kl 9 till musik kungen Bruce Springsteen. Tänk vilken lycka att vår underbara vän fick tag i biljetter till oss 4 midsommardagen. Tack underbara kära vän. Ser verkligen framemot detta och hoppas bara jag får semester oxå nu. Men det går säkert att lösa.

Av Åsa Persson - 19 februari 2016 21:11

Ikväll när jag kom hem från jobbet höll Peter och Johannes på med maten. En lyxig middag skulle det bli, Peter hade sett en kock Tommy Mäkinen på teve lagat denna rätt. Ugnsbakad röding med smörsås och pressad potatis med sparris. Det var verkligen supergott. Värt att rekommendera.

Av Åsa Persson - 17 februari 2016 18:48

Har sutit med papper o penna och planerat lite inför säsongen i trädgården. Funderar på att plocka bort 2 av pallkragarna som vi snickrade ihop för några år sedan och göra en rund rabatt istället att odla i, tänkte lägga stenar runt som en kant. Kanske något i mitten som blommor kan klättra på eller kanske bönor. Ska testa att odla kronärtskocka i år har inte gjort det innan.spännande ska det bli varje fall.

Tänkte även sätta 2 nya hallonbuskar igen men måste ju hitta ny plats till dem eftersom det blev sjuka på de andra och då får de inte stå på samma ställe igen för då kan de nya oxå få samma sjukdom. Märkligt. Måste oxå plantera om blåbärsbuskarna för björnbärsbusken har vuxit över dem helt så de stackarna får inget ljus alls. Så jag måste köpa en säck ronodendronjord för det gillar de bäst. Längtar verkligen ut i trädgården nu.

Av Åsa Persson - 16 februari 2016 17:56

Ok då åkte man på influensan oxå, räckte tydligen inte med öroninflammation. Så jäkla trist. Började i söndags att jag var trött och ont i kroppen och på kvällen hade jag feber. Så nu har jag varit hemma 2 dagar och febern går på rätt håll hoppas jag. På torsdag är min lediga dag denna veckan så jag hoppas verkligen jag kan jobba i helgen. Har sovit endel men mest legat och kollat massa serier på teve nerbäddad i soffan. Tur att man inte är sjuk oftare. Nej nu måste jag bli frisk så jag kan jobba i helgen för detta gillas inte och ligga så här. Krya på er alla därute som oxå ligger i flunsan. Tråkiga är att jag missar en match imorgon men svärfar får ta min plats imorgon och det hoppas jag att han gillar och det vet jag att han gör.

Av Åsa Persson - 14 februari 2016 21:20

Kärlekens dag. Har bara umgåtts med min kära sambo idag och tagit det lugnt. Blev uppvaktad med blommor och presentkort på mq i morse , Peter fick parfym och choklad av mig. Älskar dig så mycket min kära Peter. ??.

I fredags när jag passade Lovisa och Gustav några timmar fick jag ett paket av dem när vi fikade. Dessa underbara ungar.

Tack bästa extra faster stod det på kortet. Ni är underbara älskar er mina änglar. ??

Igår passade jag Gustav en stund då Lovisa var på fotboll härlig liten kille att få umgås med. På eftermiddagen var jag och Peter på stan med hans föräldrar o shoppade. En trevlig eftermiddag. På kvällen kollade vi på mello.

Av Åsa Persson - 12 februari 2016 19:41

Igår var det dags för handboll igen. Laget i mitt hjärta IFK Kristianstad spelade champion leage match mot polska kielce. 4 av världens bästa spelar i det laget. Snacka om att det blev spännande vågade knappt titta sista minuten. Resultatet slutade 35-35 tack vare vår underbara målvakt som tar sista straffen i sista sekunden. Simic tog den sista straffen då killen hade gjort 8 mål på straff innan i matchen. Helt sjukt grymt så bra jobbat. Älskar er IFK Kristianstad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till Åsas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards