Direktlänk till inlägg 15 april 2018

Portad

Av Åsa Persson - Söndag 15 april 20:19

Ska berätta om något som hände oss i lördags efter vi kom tillbaka till Malmö med tåget. Vi bestämde oss för att gå in till stan och fortsätta kvällen på på en irländsk pub för att lyssna på musik och ta något att dricka. Klockan var väl ca 12 när vi kom fram till puben. Det satt massor av folk utanför och verkade va mycket folk inne oxå. Peter gick före mig. Utanför stod en ordningsvakt och vi hälsade på honom som man alltid gör när man kommer till ställe. Peter började gå mot dörren men jag blev stoppad.
Enligt vakten så kom jag inte in för jag hade fel kläder på mig.... Jag var militärisk enligt honom.. Peter fattar nu att jag inte var direkt med honom så han undrade ju varför, jag svarar kommer inte in för jag har fel klädsel. Vi tror han skoja först men icke så allvarligt han kunde kommenterar han det finns en annan bar på en bakgata utan vakt.
Vi tappade ju allt där och gick till hotellet istället. Kändes som hela kvällen vara dog efter vår trevliga kväll på konserten med miss lii. Blev ingen annan var heller mer den kvällen.
Enligt mig så kände jag mig väldigt förolämpad. Han hade bara bestämt sig för så kändes det för mig. Enligt Peter var det väl deras sak policy. Så trist det blev sådant slut på kvällen bara.