Av Åsa Persson - 27 september 2018 19:31

I måndags och tisdags var vi på konferens med jobbet. Med trerätters middag, spökvandring med jacuzzi och övernattning. Vi hade så trevligt och kul. God mat och och bra föredrag samt fick vi sätta ihop en orkester med blåsinstrument. Vi fick välja på 4 olika och jag valde klarinett. Fanns även trumpet, trombon och saxofon. Roligaste jag har gjort. Och vi lyckades rätt bra tyckte vi.
Trerätters middagen var jättegod. Och under middagen blev jag och Jennie som fyller 45, Path 40 och Oskar som fyllt 25 uppvaktade med presenter. Tack snälla blev så glad och rörd.
Spökrundan hade man gärna hoppat över om man vetat hur det skulle bli. Avslutade kvällen nere vid sjön med att bada jacuzzi så kvällen slutade väl innan man kröp ner i sängen på klostergården.

På tisdagen var det dags med fortsatt trevlig förmiddag och lunch innan vi avslutade dagen. Tack för roliga dagar.
Blev en promenad i parken innan man åkte hem. Bästa konferens jag varit på. Så kul att få umgås med sina kollegor.

Av Åsa Persson - 22 september 2018 23:08

Ärligt men trodde inte denna resan skulle betyda så mycket för mig som den gjorde. Att vi fem tjejer som åkte ner och efter några dagar var vi 7. Vi var 7 tjejer som brydde oss om varann som visade att vi var lika på många sätt men ändå olika. Så många skratt vi fick tillsammans och minnen. Men även pratade vi allvarliga ting då våra tårar rann ner från våra kinder, känslor och kärlek.
Dagarna började tidigt runt kl 8. Med frukost samt morgonpromenader, 2 gånger för min del varje fall. Kändes så skönt att bara få ut och gå längs stranden. Kl 11 var det cava clocck därefter så fortsatte vi.... det var bad nere på stranden 2 hela dagar samt pooldagar varje dag. Det blev shoppingdag oxå under 2 tillfällen. Blev sena restaurang besök med mycket god mat samt dryck.mycket dryck.....
Vi kommer bära med oss av fina minnen av denna resan. All kärlek till er mina fina vänner. Och ska vi fråga hur väderprognosen blir kolla med Petra. Hihi så underbart.

Av Åsa Persson - 22 september 2018 20:09

Det blev de bästa dagarna jag varit med om. Vill och hoppas jag får vara med om detta igen någon gång.
Tyvärr så började väl resan på flyget lite tragiskt då en äldre man fick hjärtinfarkt på planet men de fick gång honom och han satt upp då han lämnade planet så hoppas han fixade det och inga komplikationer hände igen.
Vi kom fram till lägenheten vid 02
så det var bara att krypa ner i sängen och få några timmars sömn.
Vi har haft underbara dagar med god dryck, mat, strand och bad och shopping. Tack underbara Louice för jag fick hänga på. Tack ni andra underbara tjejer för jag fick äran att lära känna er.

Av Åsa Persson - 12 september 2018 15:27

Då äntligen är jag på till Spanien och tjejresan. Sitter på tåget nu och de andra kommer på tåget på vägen. Har verkligen längtat efter dessa dagar med tjejerna. De har tyvärr lovat lite regn i helgen men vi får göra det bästa av veckan. Snart så ligger vi på stranden och njuter med ett glas cava.

Av Åsa Persson - 29 augusti 2018 18:28

Fick en förfrågan för 2 veckor sedan om jag kunde hjälpa en på Peters jobb att göra smörgåstårtor till hennes sista dag på jobbet innan pension. Jag kollade lite i almanackan hur läget låg till, och sa ja.
Så kul att planera och handla och fixa men det roligaste är ju garneringen. Igårkväll kom hon och hämtade dem. 2 vanliga och en gluten. Så nöjd blev hon oxå, det är extra kul.

Lax, räkor ägg och ost

Rostbiff, skinka kalkon, ost och ägg.

Glutenfri ägg ost rostbiff och skinka.

Peter ringde mig i eftermiddag och det hade varit succé. Så så glad. Kommentarer som bästa smörgåstårtan de ätit, 10/10, bättre än Sandhem och då ska jag vara så nöjd. Verkade som några kanske vill beställa, jaja vi får väl se om tiden finns då men känner jag mig rätt så kommer jag nog svara.....

Av Åsa Persson - 21 augusti 2018 08:26

Var tog dessa veckor vägen???
Det är tisdag morgon och sitter och äter frukost. En ledig dag framför mig. Har jobbat 4 dagar redan.
Har haft fantastiska veckor på min semester. Kan ju inte klaga på vädret denna sommar. Sedan maj månad har vi haft runt 25-32 grader och över det vissa dagar. Har inte badat så mycket som denna sommaren. Har varit över 20-25grader i vattnet.
Har alltså varit många dagar på stranden, några golfrundor, umgåtts med familj o vänner, Göteborg med Liseberg och allsång, trädgård, Köpenhamn, high chaparall, räkfrossa, slappat i skuggan när man hittat den med några utläsa böcker. Så har verkligen kopplat av denna semestern med att ta en dag i taget.
Nu jobbar jag ju bara tre veckor till innan det är dags för semester igen. Som jag längtar till den veckan med tjejgänget, lära känna nya vänner och bara få umgås i solen i fina Spanien.

Lite bilder från semestern kommer här.

Av Åsa Persson - 9 augusti 2018 21:38

Efter att ha avslutat dagen på high chaparal så tog vi förväl av familjen Åstedt och fortsatte att köra till Jönköping. Vi hade bokat in oss på hotell för 2 nätter. På kvällen när vi kom upp tog vi det lugnt. Åt en mycket god middag på hotellet sedan gick vi en runda ner till hamnen. Somnade sedan gott efter en härlig familjedag tillsammans med Åstedt.
På tisdagen hade vi bokat in oss på golfklubben A6. Blev en trevlig runda med bra resultat som gjorde 39 poäng för oss båda. Banan var kuperad tyvärr torr efter sommarens väder. Annars en trevlig som vi gärna spelar igen.

På kvällen åt vi en god middag nere i hamnen.

Igår körde vi vidare efter checkat ut, mot Växjö gk. Även det en mycket trevlig bana. Som vi gärna spelar igen.

Sista bild är från hål 18 tee. Där Peter slog ut.
Vi slutade dessa 2 fina golf dagar med middag innan vi körde hem. Så nu har jag 28.4 i handicap. En ny runda är bokad på söndag med goda vänner på vår hemmabana i Sölvesborg gk.

Av Åsa Persson - 9 augusti 2018 21:11

I måndags så åkte vi upp till Värnamo med Daniel o Caroline och barnen till high chaparall. Vi firade Gustavs 4 årsdag där. Barnen älskade det. Enligt Lovisa var det bästa på länge. Vi hade tur, lagom med folk, varmt och soligt i början och fint regn ett litet tag. Vi åkte tåget då det stanna de för "rånare" som frågade om Gustav var och rik och hade pengar, han tittade bara stort skakade på huvudet sedan ville han inte åka tåget mera. Haha stackars grabb. Såg även Lucky look och bröderna dalton o morsan, zorry och wild West show.